Gelgelelim, "gençlik yanılgılarıdır olur böyle şeyler" diyerek hoşgörebileceğimiz yaşı çoktan geçmiş, nerdeyse kırkına gelmiş bir adam, hâlâ ırkçıysa, hâlâ faşiste; liberal ekonomiyi sömürüp, dalavereyle muazzam servetler yığıyorsa; her gün yalan söylemeyi hakkı sayıyor ve her gün ağız değiştiriyorsa; hâlâ köktendinci bir yobazsa; 1400 yıl önceki yaşam biçimini özlüyorsa; kendi dininden ve soyundan olmayanları kıtır kıtır kesmeye hazırsa; asıl amacı demokrasiden işine geldiği kadarı yararlanıp, sonra demokrasiyi ortadan kaldırmaksa; bizler demokrasi adına böyle bir adama neden hoşgörü gösterelim?