Paranın bütün dünyevi illetlerin kaynağı olduğuna ve paralı bir insanın hiçbir şekilde cennete gidemeyeceğine böyle içtenlikle inandığımız göz önüne alınırsa, bir insanın para alırkenki kibar faaliyeti gerçekten hayret verici bir şeydir.
Bir yerde erdemden, dürüstlükten gereginden fazla söz edilmesi, pisliği gizlemek için bir hastanın odasında gereğinden fazla hoş koku olmasından farksızdır!
Hüzünlenmek niye ...
diye başladi Fomuşka
Aşkı bulduk artık,
Tanrılar kalp vermedi mi bize,
Seveim diye,
Sadece tutku..
Fimuşka karşılılık verdi:
Var mı dünyada bir yer,
Acı hüznün, kederin olmadığı?
Yok, yok, yok!
Fomuşka aldı sözü:
Yok, yok, yok,
Onunla gelir gaddar acı,
Her yere, her yere, her yere!
İkisi birlikte
Her yerde, her yerde, her yerde!
Fomuşka
Dünyada sevip de
Acı çekmemiş var mıdır?
Hangi, hangi aşık
Ağlayıp inlemez?
Fimuşka
Aşık bir kalp,
Batan bir filika gibidir...
Ne gelir elden başka?
Öfkeden, öfkeden, öfkeden!