Özür dilemek yok! Bağışlamak yok! Neşeyi, gönül rahatlığını bağışlayın ona
Bu akılsız kitaba?
Kulak ve yürek ve bilgi!
İnanın bana dostlarım, bir lanet olmadı Bana akılsızlığım!
Ne bulduysam ben ne aradıysam, - Yazıyor muydu ki bir kitapta?
Deliler locasına saygı duyun şahsımda! Öğrenin bu deli kitabından,
Nasıl gelirmiş aklın - 'aklı başına'!
Peki, dostlarım, olsun mu?
Amin! Ve hosçakalın!
Güzeldir, birlikte susmak.
Daha da güzeldir, birlikte gülmek, Gökyüzünün ipek örtüsü altında Yaslanarak yosuna ve kayına
Sevimli kahkahalar atmak dostlarla
Ve beyaz dişlerini göstermek.
lyi yaptysam, susalım;
Kötu yaptıysam -, gülelim
Hep daha da kötü yapalım,
Daha da kötü yapıp, daha da kötü gülelim,
Kara toprağa girene kadar.
Dostlarım! Hu! Böyle olsun mu?
Amin! Ve hoşça kalın!
Başkalarının bizim hakkımızda kötü konuşmaları, aslında genellikle bize ilişkin değildir. Tamamen farklı nedenlerden doğan bir kızgınlığın, bir gücenikliğin anlatımıdır.