(...)Birçokları "Paşam, çok erken! Biz birbirimize gireriz!", eski deyimle "Amik mücadele olur, daha girmeyelim!" dediler. Başka görüşte, dünya görüşüne daha yakın birtakım arkadaşları "Paşam, biz buna girmeye mecburuz! Görüşünüz doğrudur, girelim!" dedik. İsmet Paşa şöyle bir şey anlattı: "Ben Harbiye'de okurken futbol Türkiye'ye yeni gelmişti. Maç yapardık. Kaybedeceğini anlayan taraf kayışları çeker, ötekilerin üstüne yürürdü. Bugün böyle olmuyor, maç yapıyoruz, kazanıyor, kaybediyor. Demokrasi de böyle olacak! İlk zamanlarda birbirimize gireceğiz, çok sıkıntılı günlerimiz olacak, ama sonunda biz de normal demokratik rejime kavuşacağız. Başlamak zarurîdir!" dediler.