- İyi etki diye bir şey yoktur, Bay Gray. Bütün etkiler ahlak dışıdır.. bilimsel olarak ahlak dışı.
- Niçin?
- Çünkü birini etki altında bırakmak ona kendi ruhunu aşılamaktır. O artık kendi doğuştan düşünceleriyle düşünmez, ya da kendi doğuştan tutkularıyla yanmaz olur. Erdemleri kendine özgü değildir. Günahları ödünç alınmadır. Başkasının türküsünün yankısı olur, kendisi için yazılmamış bir oyunun oyuncusu olur.
- İyi etki diye bir şey yoktur, Bay Gray. Bütün etkiler ahlak dışıdır.. bilimsel olarak ahlak dışı.
- Niçin?
- Çünkü birini etki altında bırakmak ona kendi ruhunu aşılamaktır. O artık kendi doğuştan düşünceleriyle düşünmez, ya da kendi doğuştan tutkularıyla yanmaz olur. Erdemleri kendine özgü değildir. Günahları ödünç alınmadır. Başkasının türküsünün yankısı olur, kendisi için yazılmamış bir oyunun oyuncusu olur.
Bu geçip giden hayatta sonsuz olmaya değer ne kadar an ve saniye vardır? Gökyüzünde tan yerinin renkleri, yeryüzünde altın renkli bir sabah, çiçeklerle, kuşların cıvıldaşmalarıyla alkışlanan ilk aşk öpücüğü, sonsuza değin sürmeye layık değil midir?