Elazığ 'da büyüdüğüm 90'larda Emi Makko adında bir yan komşumuz vardı. Ermeniydi. Emi Makko arkadaşlarımın babannesiydi. Bu kitabı okuyunca onun gerçek ailesini, koparılıp alındığı annesini, babasını, kardeşlerini, yaşanan acıları düşündüm. Tüm bunları hiç bilmeden büyüdük... Maden'li bir ailenin yaşadıkları üzerinden Ermenilere yapılan zulüm anlatılıyor bu kitapta... Bu kısacık anlatı öyle çok sey anlatıyor ki gözyaşları sel olup gidiyor... Ne böyle acılar ne böyle kitaplar olsun diyor insan...