Böyle bir fırsatın ayaklarıma serilmesine inanamıyorum. Şuji ciddi bir ifadeyle bana baktı. “Bu doğru değil. Öylece başkasından gelen bir şey değil ki. Sen harekete geçtiğin için, etrafındaki insanlar da harekete geçmeye başladı. Bu fırsatı kendin yakaladın.”125
Temelde bulunduğu ortama uyum sağlayabilen canlılar hayatta kalır uyum sağlamayan canlılarsa doğal olarak yok olur şeklindeki doğal seçilim teorisiydi bu. Ancak bir cümle beni gerçekten üzüyordu. Doğal seçimde faydalı varyasyonlar korunurken, faydasız olanlar yok olma eğilimindedir. Faydalı ve faydasız. Kime göreydi acaba?