İnsan olamak kolay değildi, hele ki insanca yaşanılabilecek bir toplum düzeni yoksa.
İnsanın iyi olması için akla ihtiyacı yoktur. Bana zaten bu ikisi pek birlikte olmuyor gibi geliyor.
İçimizde şeytan yok...İçimizde acizlik var, tembellik var. İradesizlik, bilgisizlik ve bunların hepsinden daha korkunç bir şey; hakikatleri görmekten kaçma eğilimi var.