Hikaye iyi ailelerde büyümüş,egitimli,üst sınıftan beş kadının birbirlerine gönderdikleri on bir mektuptan oluşuyor. Mektuplarda kendilerini anlamayan erkeklerle yaptıkları evlilikler,eşler arasında olması gereken uyum,sadakatsizlik,aşk,mutluluk kavramları tartışılıyor. Kendi rızası dışında evlendirilen kadınların sorunları bu hikâyede de bizlerle...
Fatma Aliye nin 1898 yılında kaleme aldığı eserini,dil içi çevirisi kusursuz yapıldığı için sorunsuz okudum. Eserde neredeyse hiçbir Osmanlıca kelime yoktu,sağladıkları bu kolaylık için @beyazbalinayayinlari 'na çok teşekkür ediyorum.
Ahmet Cevdet Paşa nin kızı olarak dünyaya gelmesi Aliye nin felsefe,Fransızca,edebiyat,matematik gibi pek çok alanda özel ders alarak büyümesine vesile olmuştur.
Pek çok gazete ve dergide kadınlar üzerine yazılar yazmış,kadın erkek eşitliğinin üzerine korkusuzca gidebilmistir. Hatta biraz daha ileri giderek konferanslar da vermiştir. Ünü o dönem Amerika ya kadar uzanmış, Avrupa da özel davetlere cagirilmistir. Kendisi aynı zamanda Kızılay 'ın kurucularından olup,Balkan savaşlarındaki şehit ve malullerine yardım toplanan derneklere de öncülük etmiştir.
Edebiyatimizin en büyük kadın yazarlarından Fatma Aliye,Tanzimat döneminde çıkan diğer eserlere göre son derece farklı bir iş çıkarmış, hem çok beğendim hem de tüm kalbimle takdir ettim
Normalde yazarların hayatları hakkında bu kadar detay yazmam ancak Fatma Aliye nin gereğinden çok daha az bilindiğini düşündüğüm için kendisiyle ilgili de birşeyler yazmak istedim. Bu satırları okuyup henüz böyle bir değerimizle tanışmayan varsa lütfen okusun, okuttursun, tavsiyemdir. Kitapla kalın