Aşık olduğu kızın başka biri ile evleneceğini öğrenen bir adamın adım adım deliliğe teslim oluşunu anlatan muhteşem bir eser,benim gibi Rus Edebiyatı sevenlere özellikle tavsiye ederim.
Genelde öykü ve romanlarını okuduğumuz Zweig bu sefer üç menkıbe (dini hikaye)ile karsımıza çıkıyor, menkıbelerin ikisi kutsal kitaptan üçüncüsü ise bir hint efsanesinden alınma. Ben yine çok sevdim,yine bitsin istemedim.Eserde Harran ve Ağrı dağının geçmesi de nedense ayrı bir mutlu etti beni:)
Uzun yillardir okumak istediğim ancak bir türlü firsatini bulamadigim,Japonya'nın eski ve yeni geyşa kültürünü, japonya'nın savaş yıllarını ayrıntılı anlatan çok akıcı enfes bir roman "bir geyşanın anıları". öyle akıcı, öyle naif bir anlatım ki, okunmaya başlandığında bitene kadar elinizden bırakamıyorsunuz. zaten japon kültürüne meraklı olan ben bir de yazarın muhteşem akici diliyle karşılaşınca kitabı elimden bırakamadım. Ne yorum yaparsam yapayim spolier vermekten korktugum için şöyle bir özet birakayim buraya;Kitap sayesinde hem savaş zamanı Japonya yi ve yaşanan zorlukları, hem dışarıya tamamen kapalı bir oluşum olan geyşa kültürünün en ince ayrıntılarını,yaşantılarını , hem güzel bir aşk hikayesini buluyor ve çok başarılı bir kalemin ele aldığı romanı okuyorsunuz.Kalin kitap fobisi olanlar bu kitaptan korkmayın:)Kitaptan sonra filmini de izlemenizi şiddetle tavsiye ederim,mutlu bir hafta dilerim herkese.....
Bazı kitapları zaman zaman tekrar okumak istersiniz ,Siddhartha da benim için öyle bir kitaptır.1946 Nobel edebiyat ödülü alan bu şahane eser,doğu edebiyatı ve felsefesine yakınlığı ile bilinen Hesse nin yalın anlatımıyla bambaşka bir yolculuğa çıkarıyor beni.Hayattaki amacını bulmaya çalışan Siddhartha,yolculuğu boyunca geçirdiği değişimleri ve bilgeliğe varışı ve sonunda mutlak iyilik ve mutlak kötülüğün olmadığını fark ederek resmin bütününe bakmayı görebildiği ,kendini bulmaya hikayesidir.
Kitap kısa ama uzun sürede okunması gerektiğinin kanaatindeyim, biraz okuyup çok düşünmek gerekiyor.Bozkirkurdu gibi okunması zor bir kitap değil.Benim kitaptan aldığım en büyük ders ise,insanın sınırlarının olmadığıdır .
"Zaman gerçek degildir Govinda"
Yüzüklerin Efendisinin yazarı J.R.R.Tolkien in yazardan ve eserinden fazlasıyla esinlendiğini itiraf ettiği @ithakiyayinlari 'ndan unutulmuş fantastik klasikler serisinin ilk kitabı "Dünyanın Ötesindeki Orman"... Evliliği bitince uzun bir deniz yolculuğuna çıkan Walter'in fırtınayla beraber kendini bir ormanda bulması ve beraberinde gelişen olayları anlatıyor bu güzel kitap.Bana göre fantastik bir kitaptan ziyade büyüklere yazılmış bir masal gibiydi.Hic sıkılmadım, yorulmadım zevkle okudum,türünü sevenlere tavsiye ederim.