"eğer hayatın geri kalanını başka türlü yaşama olanağı olsaydı Işıklı, dingin bir sabah uyanmak hayata yeniden başladığını, bütün geçmişin unutulduğunu, bir duman gibi dağılıp gittiğini hissetmek."
-Kim o?
-Bizim buraların meczubudur o.
-Ben dedim işte abi bak, köyün delisiymiş diye…
-Deli değil…
-Meczupla deli aynı değildir. Hoş ikiside aklını yitirmiştir denir ama;
aklını terk edenlere deli denir de gönlünü bulanlara meczup. Âşıklara deli diyenin aklı yoktur.
İçim garip bir şekilde ısındı bu adama. Uzun zaman sonra birinin beni gerçekten gördüğünü hissettim. Hani kalabalık bir yerde dolaşırken sadece o kalabalıktan birisindir de kimse fark etmez ya ama tanıdık biri çıkar onca insanın arasından adını söyler de mutlu olursun. İşte öyle bir şey. Onca kalabalığın içinde sadece bir gölgeyken o an “biri” olursun.
Tam öyle işte…