Ortaokuldaki din öğretmenime evrimi sorduğumda Darwin diye bir adamın bulduğu bir maymun kafatasının çenesiyle insan kafatasının çenesini değiştirip insanlara evrim diye bir yalan uydurduğunu söylemişti. Ne cehalet ama...
Bu ihtişamlı yaşam görüşünü basit sade anlaşılır bir dille, örneklerle, hikâyelerle, bilimsel deneylerle, kanıtlarıyla, en akılda kalıcı haliyle, muhteşem şekilde öğreten Çağrı Mert Bakırcı'ya sonsuz teşekkürler. Ülkemizin özellikle evrim konusundaki bu derin cehaletine, bu zifiri karanlığa sadece küfretmek yerine bir mum yakan Çağrı Mert Bakırcı, kurduğu evrim ağacı bilim platformu ile YouTube Instagram Twitch hesaplarıyla bizleri aydınlatmaya devam ediyor. Ve bu kitabında da bu işini yine çok güzel yapmış. Her bölüm başlangıcında bir hikaye var. konuyu hem daha iyi kavramak hemde akılda kalıcı hale getirmek için gerçekten çok iyi düşünülmüş bir yöntem. Dediğim gibi kitabın oldukça basit bir dili var ve bu, evrim konusunda "bugünkü maymunlar neden insan olmuyor?" Ya da "eğer evrim varsa şu an neden yarı insan yarı maymun gibi bir araform görmüyoruz?" Gibi şeyler dışında hiçbir şey bilmeyen benim gibiler için çok önemli. Bu evrim ile ilgili okuduğum ilk kitaptı oldukça heyecanlıyım ve ben de "Sezai" gibi (kitaptan bir karakter) evrim konusunda daha fazla araştırma yapmayı düşünüyorum.
Çünkü karanlığı, yalnızca bilimle fethedebiliriz...
Tekrar teşekkürler Çağrı Mert Bakırcı teşekkürler evrim ağacı ekibi ve bütün bilim anlatıcıları.