Elbette butun uluslar tarihlerindeki zaferlerle gurur duyardi,elbette yenilgilerden uzuntuye kapilirdi ama gecmisleri bugunden daha parlak olanlar tarihlerindeki zaferlere daha fazla baglilik gosterirlerdi.Sadece bizim icin degil,butun uluslar icin gecerliydi bu.Dogal bir durum ama psikoloji, tarih yazimina yansiyinca ciddi meseleler ortaya cikabilirdi...Sanirim bir bilim olarak tarihin en buyuk handikabi da buydu;objektif olamamak.Tarafgirligin hakikati bogmasi.
Çunku şahane bir aşk , harcanmiş bir hayat demektir...Aşkta basarinin, mutlulugun ve ahlakin yeri yoktur.Sadece aci ve güzellik.O nedenle final genellikle trajiktir.