ece

ece
@ececiicek

ece

, bir kitap okudu
Puan vermedi·87 syf.·
2023 11. kitabı
Franz Kafka
7.8/10 · 268bin okunma
Reklam
Herkes kendi hesabına uyanır, herkes kendi kabusuna uyur.
Ne de tatlıdır felaket beklemek. Çok gülündü mü başa bir iş gelecek diye endişe etmek ne serin, ne leziz bir korkudur. Çünkü insan, neşeli bir pikniğin dönüşünde mahallede yangın görmeyi sever; bir yandan evsiz kalan komşuları paylaşmaya uğraşırken içten içe başına gelmediğine sevinir öbür yandan. Kendi başına gelmeyen felaketler ne güzeldir. Can çekişen birini izlerken insan yaşadığı korkunç üzüntüyü büyütür büyüttükçe, ölenin kendisi olmadığından duyduğu sevinç görünmesin diye. Başkasının helaki, hayatta olmaya kıymet katar, anlatılacak ömürlük bir tecrübe katar, şükür katar.
Sayfa 26·Kitabı okudu
Psikoloji
Ayın battığına inanmazsan yıldızların parladığını da göremezsin.
İnsan ve Duygular