Ağır ağır okuyacaksın bu sayfaları , eteklerinde bir yığın yaprak ve bir zaman bakacaksın o güzelim manastıra ağlayarak. Yazar ilk 100 sayfa için çok tepki almış ağır betimlemelerden ve olaya girişin yavaşlığından dolayı. Ama sanırım ben en çok ilk o 100 sayfayı ve son 100 sayfayı sevdim. Hele bir de yazarın eseri hakkında yorumları var ki en sonda , tadından yenmiyor tabiri caizse...işte size oradan bir kesit.
"Bir roman yazdım, çünkü canım bir roman yazmak istiyordu. Yazmaya koyulmak için bunun yeterli bir neden olduğuna inanıyorum. İnsan doğuştan uyduran bir yaratıktır. 1978 martında bir çekirdek düşünceden yola çıkarak yazmaya başladım. Bir rahip zehirlemek istiyordum. Sanırım roman bu tür bir düşünceden doğar, geri kalan, yol aldıkça eklenen etli kısımdır Fikir daha eski olsa gerek."
Kitaba dönecek olursam, William ve Adso'nun sıradışı ve bilgece yolculuğunu anlatıyor yazar. Zira yolculuk fazla bilgece bence. İçerisinde ağır ortaçağ tarihi , Hristiyanlık tarihi ve yer yer felsefe var. O yüzden okumadan önce bu konulara şöyle bir göz gezdirirseniz eminim daha keyifli ve anlamlı olacaktır. Yoksa zira benim gibi biraz sikilabilirsiniz...