Eda ATIŞ

Olduğu Kadar Güzeldik
6/10
·136 syf.··
2024 4. kitabı
·
21 günde okudu
·
Okunma: 15 Haziran 2024 00:00
Spoiler içerebilir. Bence çok fazla küfür vardı. Sadece ilk hikayede hak verdim. İlk hikaye benim en beğendiğim oldu. Diğerlerinde gereksiz olduğunu düşünüyorum. Ben kitapların daha yumuşak dilli olmasını isteyenlerdenim. Sanırım yarı yarıya beğendim öyküleri. İki hikayede hırsızlık olması ve belli belirsiz yerde hikayenin bitmesi (netlik isterdim) bir hikayede adamın biri patronunu zehirlemeye kalkıyor, ama zehri küçücük bir çocuk yiyor ve ölüyor. Bunlar benim minik kalbime ters. Yazarın dili de çok benlik değildi. Tavsiye edeceğim bir kitap değil. Sadece içinden birkaç öyküyü tavsiye edebilirim. Son öykü çok güzeldi. Stopper. Bir babanın senelerce evde oturması sonra bir telefonla canlanıp yeniden doğması. Ve ilk öyküden biraz bahsetmek istiyorum. Çocuktan çok kötü bir olay saklanıyor. Çocuk çok uzakta ve ona kimse bir şey söylemiyor. Dedesi babasını vurmuş ve söylenmiyor düşün. Sebep de okulunu, derslerini etkiler diye. Daha geçen köpeğimiz zehirlenmiş, ve bana söylemiyorlar, zaten uzaktayım diye. Bir de ben üzülmeyeyim diye. Kardeşimin hüzünlü sesinden öğreniyorum haberi. Ve kızıyorum, diyorum ki "Üzüleyim anne,üzüleyim. Hayatta sürekli mutlu olamayız." Sözün özü güzel hikayeler vardı evet ama kitabın geneline yayınca beni tatmin etmedi. İyi okumalar.
Olduğu Kadar GüzeldikMahir Ünsal Eriş · Can Yayınları · 20233,770 okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Zulmü öldür, insanı yaşat
10/10
·459 syf.··
Beğendi
·
2023 11. kitabı
·
139 günde okudu
·
Okunma: 23 Temmuz 2023 20:42
Yaşamayı haketmeyenler yaşamalı mı ya da yaşamak hakedilen bir şey midir? Evet öldürmek de günah, ama insanlara böylesi zulmeden birini yaşatmak da günah değil midir? Biraz da felsefe. Birinci kitaptaki övgülerim bu kitap için de geçerli yine de anlatımına bayıldığımı tekrar söyleyim. #spoiler var sorry, Uzun sürede okuduğuma bakmayın, bir Ağa'nın gidişinden sonra başkasının gelmesi ince memedi nasıl üzdüyse,nasıl düşündürdüyse ondaki kasvetli hava bana da sirayet etmiş olacak bir süre okuyamadim, e annesini ve Hatçeyi kaybetmesinin de etkisi var tabiki. Ara verdiğim zamanda karakterleri unutmadım, ve kitabın nerdeyse yarısı duruyordu sonra devam etmeye karar verince iki günde bitti. Öyle bir kitap. Yaşar Kemal'i çok sevdim ben. Anlatışı muazzam. Devam etmek bu güzel kitaplari okumak istiyorum. İnce memedi de çok sevdim. Keşke böyle yiğit insanlar hala olsa, ya da en azından kendim bir şeylere başkaldırabilsem. Ama şu an mümkün gözükmüyor, şu an sadece gönlümden buğzediyorum. Sonlarda Seyran ın aşık olduğu o hallerini öyle güzel anlatmış ki bayıldım. Hatta kendime not aldım wjdjdj kız aşık ve hiç sevmediği sümüklü böcekler bile güzel geliyor, senelerdir küs olduğu ailesiyle barışıyor, içinden bütün dünyayı kucaklamak dostu düşmanı öpmek geliyor o coşkulu hisleri böyle güzel anlatmasına bayıldım bayıldım. Kitapta en sevdiğim kısım bir bu bir de finali. Memed çok düşündün be karşim bazen bu kadar düşünmektense uygulamak daha iyidir, koca Osman'ın o halleri köylünün çektiği zulüm benim de içimi parçaladı. Günümüze göre düşünürsem hala canımı acıtan çok şey var ama nedense milletin de sesi çıkmıyor, bunu diyenin de sesi çıkmıyor, çıkamıyor. Biz bir yavru kedi olmuşuz bizi bir odaya kapatmışlar ve sürekli üzerimize geliyorlar, bir gün o yavru kedi saldıracak haberleri
İnce Memed 2Yaşar Kemal · Yapı Kredi Yayınları · 202039,1bin okunma
Mizah dünyamızı gülünç olmaktan çıkarır
9/10
·224 syf.··
Beğendi
·
2023 8. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 22 Haziran 2023 00:00
"Bana kalırsa bu kitap öğretmenleri gülünç duruma düşürmek şöyle dursun, eğitimdeki aksaklıkları göstererek toplumumuzu gülünç olmaktan kurtarıyordu." Kitabın içeriğinde güldürerek yapılan ağır bir toplum eleştirisi mevcut, çocuk olsaydım bu kitabı nasıl bulurdum acaba diye düşününce cevaplayamıyorum, çünkü yazarın da dediği gibi bizler büyüdük. Çocuklukla aramızda belki bin sene vardır. Bir tarafım diyor ki çocuklardan ziyade büyükler okumalı ve kendilerine çeki düzen vermeliler. En başta da kendim wjdkdj Bizde bir söz var ya "hocanın dediğini yap yaptığını yapma" tam olarak o. Yazarın inancı kısmına geleyim. Elbette ki herkesin inancı kendine, ben farklı bakış açıları görmeyi seviyorum, burda fark ettiğim şeyse şu, kurban meselesiydi yanlış hatırlamıyorsam ona bir gönderme yapmış yani yansıtmış inancını küçük bir kısımda. Bu konuda aşırı hassas olanların takılacağı bir nokta belkide kitabın onca içeriğinden bunu alıp ateist birini mi okuyorsun diyebilecekleri bir nokta. Ama tabiki de kitabın geneline bakarsak asıl takılacak nokta bu değil bu görünmeyecek kadar küçük bi kısım lütfen buraya değil de asıl elestirilere odaklanın. Bu bizim ülkeye has galiba, elimde bu kitabı görünce solcuyu mu okuyorsun diyen de oluyor güzel kitap diyen de. Aziz nesinin anlatış tarzını seviyorum. Güldürüyor beni ve mükemmel eleştiriyor hadi artık şu söz ile bitireyim. "Mizah dünyamızı gülünç olmaktan çıkarır." -Todor Dino . Kitabın sonundaki Naci Girginsoy içeriği güzelce özetlemiş onu alıntılayacağım. " Çocuklarımızı zorla dahi yapabilir miyiz? Aptal ederiz. Büyüklerin sözleri başka, davranışları başka: Damlaya damlaya göl olur, der Zeynep'in babası. Bir yılbaşı gecesi, dışarıda, onca savurganlık yaptıklarında küçük Metin yetiştirir:...sel olur. Pasaklı
Edebiyat & Roman
Şimdiki Çocuklar HarikaAziz Nesin · Nesin Yayınevi · 201920,7bin okunma
10/10
·438 syf.··
Beğendi
·
2023 7. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 05 Mart 2023 20:15
Şu ana kadar en beğendiğim kitap. Okuduğum en akıcı kitap. Okurken heyecanlanma, sevinmek, üzülmek gibi çeşit çeşit duyguyu yaşamam da cabası.Gerçekten bu kadar beğeneceğimi düşünmemiştim. Şöyle bi göz gezdireyim nasıl üslup olarak diye bakarken hayret içinde okumaya devam ettim ve kendimi romanın içinde buldum. Kendim de inanamıyorum e kitap olarak okudum, başta çok sevdiğim için hatta gidip kitabı almak istedim çünkü onca sayfayı okumak gözlerimi yorar diye düşündüm ama ben daha gidip de alana kadar okumuş bulundum. Okurken bitecek diye üzülmedim aksine dört kitap olduğu için sevindim, ne harika bir eser diye. Üniversitede çok kıymetli bir hocam hatta adını vereyim. Sayın Ahmet Kılınç hocam, bir derste Yaşar Kemal' in üslubundan bahsetmişti. Biraz da o merakla başlamıştım ve şu an çok hak veriyorum sözlerine. Benim bir de gözümde büyür 400 küsur sayfa, bu sefer hiç öyle olmadı ve az bile geldi. Sanki 100-200 sayfa okumuşum gibi. Güzel kitap olunca böyle oluyormuş demek. Gerçekten bunca övmemi az bile buluyorum şu an. Evet çok beğendiğim kitaplar olmuştu ama böylesi ilk!!! Dostoyevskiciğim sorry, Yaşar Kemal şu an daha önde. Biraz da içerik ile ilgili yazayım. Mekanı tanıtmakla başlıyor. Olaylar köyde ve civardaki dağlarda geçiyor. Silahlar çatışmalar ve candarmalar var. Köyde büyüdüğümden midir bilmiyorum, yani burda öyle olaylar da olmaz ama aşırı yakın hissettim. İnce Memed'in çocukluğundan başlıyor ve ilerliyorsunuz. Çok özel bi eser. Yaşar Kemal'e saygılarımı sunuyorum. Dört kitabı da okursam, Ahmet hocama mail atıp teşekkür edeyim. #Spoiler (Aşırıı) Köyün ağası, köylü halkı, Memed in eşi Hatice, hepsinin sözleri o kadar gerçekçi ki. Mesela köylünün olaylara göre bir o tarafa bir diğer tarafa dönekliği. Döne teyzeme haksız yere işkence edilmesi. Tek suçlu ağaydı
Edebiyat
İnce Memed 1Yaşar Kemal · Yapı Kredi Yayınları · 202374,5bin okunma
Kendini Bil
10/10
·224 syf.··
Beğendi
·
2023 6. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 05 Şubat 2023 16:58
Çok sevdim bu kitabı. Bize böyle yazarlar lazım, çok saygı duydum. Bana kalırsa al bu kitabı sesli kitap halinde TV de yayınla, herkes duysun, herkes dinlesin. Memleketimiz bir nefes alsın. Bir düzelsin ortalık. İnsanlarımız iyi hissetsin, bir Güneş doğsun... Güzel hayaller... -e kitap şeklinde okudum, ama alıp bende bulunmasını istiyorum şimdi. Bundan on yıl sonra yaşıyor olursam tekrar okumak isterim. Gözümüzün önündeki olayları bize tokat gibi vurarak anlatıyor. Kemal hocanın bakış açısını çok beğendim, çok naif, ben bile zaman zaman kendimi kin, nefret duyguları içinde buluyorum. Ama bize güzellikler lazım, ayrıştırmamak lazım, saygı duymak, hoşgörü... Yavaşlamak lazım, ince ince düşünmek, bakmak değil görmek lazım bize. Magazin programları benim de çok canımı sıkıyordu, özel hayatın ortada oluşu, gözümüze sokulması, sosyal medyalar falan her şeyin görünür olması. Bu konudaki düşüncelerini çok sevdim. Birçok farklı konuya değinmiş. Anne baba çocuk ilişkisi. Birçok kişiden alıntı yapmış bunları da çok beğendim. Şimdi de kendimden parça bulduğum bir yeri söyleyip Kemal hocayı selamlıyım. "Bu hayatta hepimiz kendimizi sevmek isteriz. İnsan değer verilmek ve sevilmek ister, bu arzu ve arayış bir ömür boyu sürer. Ne zaman iyi bir şey yaptığımızı düşünsek hemen dönüp etrafta bizi takdirle süzen gözler veya bir alkış sesi ararız. Yazdığım bir yazı, bir başkasının kalbine değebilirse, yeryüzündeki varlığımı daha anlamlı bulurum." Yavaşla kitabınız kalbime değdi hocam, saygılar ve selamlar. M. Kemal Sayar
1000k
YavaşlaM. Kemal Sayar · Timaş Yayınları · 201513,3bin okunma