Acikcasi çok büyük bir heyecanla aldığım bir kitaptı. Ütopik bir eser okuyacağımi sanmıştım. Belki yazıldığı döneme göre utopiktir ama şu an için bilimsel verilerin kullanıldığı konunun uzadığı bor eser olmuş. Edebi anlamda da doyurucu değildi bence macera arayan birisi için de doyurucu olmayacaktır. Çok severek okuduğumu soyleyemem.
Ama yazıldığı dönem şartları düşünülürse çok ileri görüşlü yazılan bir eser olmuş.
Ay'a YolculukJules Verne · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202412,5bin okunma
Herkes yanlış anlıyor şu kutsal kelamı
Nasıl kullanacaklar bilmiyorlar bilgeliği ve aklı
Zevklerden men eder ve şarabı bıraktırırsın
Sen bilirsin, Mustafa. Ben sevmem yasakları.
Ve böylece ertesi güne başlarız tekrar.
Geçmişin aynı, yerleşik kurallarıyla.
Büyük, şiddetli neşelerden kaçabilseydik
Büyük acılardan da kaçabilirdik.
Yolunu kapatan taşın etrafindan
Zıplayıp geçen kurbağa gibi.
Ay, ufukta alevlerken bir kizıl matem:
Titrek sesinin aksiyle ürperirdi adem!..
Ve birden gizli bir ra' şeyle sarsıldı ihtiyar
Sanki, açılmışu uzaklarda o "taze mezar".