..." benim şevksizligim, depresyonum bana bir şeyler söylemeye çalışıyormuş. Söylemeye çalıştığı şey de, hayatımın temellerini yeniden gözden geçirmem gerektigiymis.
İhsan Oktay Anar ile ilk tanışma kitabım. Her yerde görüp okumadığım için hayıflandıgim eseri sonunda okudum. Tarihi roman okumayı seven birisi olarak gercekten kaliteli bir eser okuduğunuzu hissediyorsunuz. Çok karakter var ve bu karakterler o kadar nevişahsınamünhasır ki hepsinin ayrı bir dünyası ve karakter gelişimi var. Her sayfayı merkala çevirmenize neden oluyor bu durum. Hikayenin ilerleyişi, kurgusu, betimlemeler okuru hikayenin geçtiği döneme adete yaşanan olayların bir izleyicisi konumuna getiriyor. Hikayeyi anlatmaktan ziyade kitabın bıraktığı tadi anlatmak daha etkili geleceğini düşündüğüm için geçen olaylardan bahsetmek istemiyorum. Ama kısaca şöyle söyleyebilirim ki; şu dünyanın keşkemekeşinden uzaklaşıp gerçek bir kurgu okumak isteyenler için güzel bir eser olmuş.