Oğuz Yılmaz

Oğuz Yılmaz
@edebiyatoguzhoca
Eğitimci | Yazar
Yüksek Lisans
İstanbul
25 Mayıs
8 kütüphaneci puanı
548 okur puanı
Mart 2019 tarihinde katıldı
GERÇEK KIYAMET İNSANIN İÇİNDE KOPANDIR!
7/10
·274 syf.··
Beğendi
·
2026 54. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 19 Haziran 2026 12:24
Bir insanı hayatta tutan şey gerçekten umut mudur? Yoksa bazen sadece unutamamak mıdır?.. Herkese selamlar sevgili kitap dostlarım. Bugün sizlere Oğuz Yılmaz ’ın Şimal Yıldızı kitabını inceleyeceğim. Hazırsanız başlayalım! Öncelikle şunu söylemeliyim ki bilimkurgu, çok sık tercih ettiğim bir tür değil. Ben daha çok edebi yönü güçlü, karakterlerin iç dünyasına derinlemesine inen, melankolik tarafı ağır basan kitaplarda kendimi buluyorum. Bu yüzden Şimal Yıldızı’nı okurken de dikkatimi en çok çeken şey kurulan distopik dünya ya da teknolojik unsurlar değil, karakterlerin yaşadığı duygusal çatışmalar oldu. Özellikle Leke karakteriyle bağ kurdum diyebilirim. Çünkü kitabın merkezinde büyük bir sistem, bir mücadele ve bir gelecek tasarımı olsa da beni en çok etkileyen şey onun yaşadığı insani kırılmalardı. Şimal’e dair yaşadığı hayal kırıklığı, buna rağmen tamamen teslim olmaması, sorgulamaya devam etmesi ve kendince direnmeye çalışması oldukça etkileyiciydi. En çok da burada hikâyenin bilimkurgudan çıkıp insanın en tanıdık yaralarına dokunduğunu hissettim. Çünkü bazen insanın hayatındaki en büyük yıkım, dünyanın değişmesi değildir; güvendiği bir insanın değişmesidir. Asıl kıyameti orada kopar insanın… Yabancıların kötülüğüne karşı kendimizi hazırlayabiliriz belki ama sevdiğimiz insanların bizi hayal kırıklığına uğratmasına hiçbir zaman tam anlamıyla hazır olamıyoruz. Bu yüzden Leke’nin yaşadığı kırgınlıklar bana kitabın distopik atmosferinden çok daha etkileyici geldi. Gölge ile kurduğu bağ da bu nedenle hoşuma gitti. Dünyanın bütün düzenleri değişse bile insanın anlaşılmaya, görülmeye ve yanında yürüyen birine ihtiyaç duyması değişmiyor çünkü. Kitabın temelinde yer alan hafıza, duygu, özgür irade ve insanlık üzerine kurulan sorgulamaları da değerli buldum. Özellikle kusursuz
Edebiyat
Şimal YıldızıOğuz Yılmaz · Kitapyurdu Doğrudan Yayıncılık · 202649 okunma
Oğuz Yılmaz
Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim ✨🙏🏻
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
10/10
·218 syf.··
2026 40. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 21 Haziran 2026 14:24
Yazarla ilk tanışma kitabım. Daha ilk sayfalardan sizi içine çekiyor ve sayfalar ilerledikçe merak duygunuz giderek artıyor. Kitap boyunca gizem duygusu hep canlı kaldı. Gerçek ile rüya arasındaki ince çizgide ilerleyen hikâye, merak unsurunu sürekli diri tutuyor. Sayfalar ilerledikçe kendinizi olayların içinde buluyor, karakterlerle birlikte bilinmezliğe doğru bir yolculuğa çıkıyorsunuz. Sadece gizem değil; dostluk, aşk, ihanet ve insan ilişkilerine dair duygular da hikâyeye güzel bir şekilde yansıtılmış. Bu da kitabı yalnızca bir macera hikâyesi olmaktan çıkarıp daha derin bir noktaya taşıyor. Akıcı anlatımı sayesinde kitap kendini rahatlıkla okutuyor.Farklı kurgular okumayı seven, gizem ve merak duygusunu hissetmek isteyenlere tavsiye edebileceğim bir kitap oldu. Kalemine ve emeğine sağlık. Nice güzel eserlerde buluşmak dileğiyle. Kılavuzun Pusulası Oğuz Yılmaz Oğuz Yılmaz
1000Kitap
Kılavuzun PusulasıOğuz Yılmaz · Kitapyurdu Doğrudan Yayıncılık · 2022314 okunma
Oğuz Yılmaz isimli okura yanıt verildi
Oğuz Yılmaz
Fatma Çiçek rica ederim ne demek 😊🙏🏻✨
Kılavuzu karga olanın pusulasının sağlam olma şansından bi kuple
10/10
·218 syf.··
Beğendi
·
2026 9. kitabı
·
32 günde okudu
·
Okunma: 21 Haziran 2026 11:47
"Kim bilir daha kaç kış görürdü bu kentin sokaklarında." Çok karamsar bir giriş... Sevdim mi? Tabii ki. :) Sever içim böyle karanlıkları. Baştan sona bir takip, baştan sona merak ve 'ee şimdi nolcak' hissi ile kopukluk yaşatmayan bir olay örgüsü. Biraz Türk filmi romantizmi, öz mitolojimizden ve tarihimizden harmanlanmış bize has bir hava... Kaderin cilvesinin kitap sonu dokunuşu ve son. Özgün mizah anlayışı olan karakterler kitaplarda favorimdir; neydi o söz, 'inceyi görmek'... hani bir değil iki değil her karakterin ayrı ayrı, farklı açılardan inceyi gördüğü ve nev'i şahsına münhasırlıklar... Keşke seri olsa da ikinci üçüncü kitabı okusak, bu karakterlerden uzak kalmasak dedirten bir içimizdenlik hissi verdi bana. Çünkü tadı Ateş , Su , Hava , Toprak dörtlemesi gibi geldi bana. Tabi ben böyle düşünürken yazarımızın bir ters köşesi ile karşılaşmadım değil. Ama söyleyemem başlarına gelenleri, okumanız lazım. :) O zaman; Keyifli okumalar. :)
Duygu ve Düşünce
Kılavuzun PusulasıOğuz Yılmaz · Kitapyurdu Doğrudan Yayıncılık · 2022314 okunma
Oğuz Yılmaz isimli okura yanıt verildi
Oğuz Yılmaz
lil inşallah 😊🙏🏻
10/10
·218 syf.··
2026 40. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 21 Haziran 2026 14:24
Yazarla ilk tanışma kitabım. Daha ilk sayfalardan sizi içine çekiyor ve sayfalar ilerledikçe merak duygunuz giderek artıyor. Kitap boyunca gizem duygusu hep canlı kaldı. Gerçek ile rüya arasındaki ince çizgide ilerleyen hikâye, merak unsurunu sürekli diri tutuyor. Sayfalar ilerledikçe kendinizi olayların içinde buluyor, karakterlerle birlikte bilinmezliğe doğru bir yolculuğa çıkıyorsunuz. Sadece gizem değil; dostluk, aşk, ihanet ve insan ilişkilerine dair duygular da hikâyeye güzel bir şekilde yansıtılmış. Bu da kitabı yalnızca bir macera hikâyesi olmaktan çıkarıp daha derin bir noktaya taşıyor. Akıcı anlatımı sayesinde kitap kendini rahatlıkla okutuyor.Farklı kurgular okumayı seven, gizem ve merak duygusunu hissetmek isteyenlere tavsiye edebileceğim bir kitap oldu. Kalemine ve emeğine sağlık. Nice güzel eserlerde buluşmak dileğiyle. Kılavuzun Pusulası Oğuz Yılmaz Oğuz Yılmaz
1000Kitap
Kılavuzun PusulasıOğuz Yılmaz · Kitapyurdu Doğrudan Yayıncılık · 2022314 okunma
Oğuz Yılmaz
Emeğinize sağlık çok güzel bir inceleme olmuş 😊 Nice eserlerin satırlarında buluşmak ümidiyle ✨🙏🏻
Kılavuzu karga olanın pusulasının sağlam olma şansından bi kuple
10/10
·218 syf.··
Beğendi
·
2026 9. kitabı
·
32 günde okudu
·
Okunma: 21 Haziran 2026 11:47
"Kim bilir daha kaç kış görürdü bu kentin sokaklarında." Çok karamsar bir giriş... Sevdim mi? Tabii ki. :) Sever içim böyle karanlıkları. Baştan sona bir takip, baştan sona merak ve 'ee şimdi nolcak' hissi ile kopukluk yaşatmayan bir olay örgüsü. Biraz Türk filmi romantizmi, öz mitolojimizden ve tarihimizden harmanlanmış bize has bir hava... Kaderin cilvesinin kitap sonu dokunuşu ve son. Özgün mizah anlayışı olan karakterler kitaplarda favorimdir; neydi o söz, 'inceyi görmek'... hani bir değil iki değil her karakterin ayrı ayrı, farklı açılardan inceyi gördüğü ve nev'i şahsına münhasırlıklar... Keşke seri olsa da ikinci üçüncü kitabı okusak, bu karakterlerden uzak kalmasak dedirten bir içimizdenlik hissi verdi bana. Çünkü tadı Ateş , Su , Hava , Toprak dörtlemesi gibi geldi bana. Tabi ben böyle düşünürken yazarımızın bir ters köşesi ile karşılaşmadım değil. Ama söyleyemem başlarına gelenleri, okumanız lazım. :) O zaman; Keyifli okumalar. :)
Duygu ve Düşünce
Kılavuzun PusulasıOğuz Yılmaz · Kitapyurdu Doğrudan Yayıncılık · 2022314 okunma
Oğuz Yılmaz
Seri olma fikri hep kafamın bir köşesinde 😊 Çok hoş bir inceleme olmuş. Emeğinize sağlık ✨🙏🏻