Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
MAHALLE KAÇKINI FİLOZOFÇUĞUMUZUN DOGMA ANLAYIŞI Bu hazret dogma ile ilgili şöyle der: "Tüm din ve ideolojiler dogmadır. Marksistlerin ve Müslümanların felsefe yapma yeteneği yoktur." Burada bizi ideolojiler değil din ve tabii özellikle İslam dini ilgilendirmektedir. İlk söyleyeceğim şey şudur: Bu bir tespit olsa diyecek fazla bir şey
Felsefi gelenekler ve ekoller, üstünden insanların daha ‘iyiye’ geçme imkânı bulduğu birer köprü haline gelmiştir: Köprünün sağlamlığı, sahip olduğu temel yapı taşlarından; değerlerden ileri gelir.
Reklam
Kapitalist modernitenin radikal bir eleştirisi olarak ortaya çıkan anarşist ekoller yöntem ve bilgi teorisi konusunda yetkindirler. Marksistler gibi kapitalizmin ilericiliğinden dem vurmazlar. Topluma ekonomik indirgemeciliği aşan birçok farklı noktadan bakabilmişlerdir. Sistemin ‘asi çocukları’ rolünü yetkince oynarlar. Tüm iyi niyetlerine rağmen, bu akımlar sonuçta sistemin günahkârlığına karşı kendilerini inatla koruyan tarikatlar olmaktan kurtulamamışlardır. Marksizm için söylediğim şeyler bu akımlar için de geçerlidir: Sistemi ve onu aşma sorunlarını doğru tanımlamak ve demokratik modernitenin yöntem ve bilgi-eylem gücünü yetkince kullanmak uzak kaldıkları temel hususlardır.
Psikolog veya Rehber Öğretmen Olmak
Temel düzeyde psikologluğun, psikolojik danışmanlığın veya rehber öğretmenliğin sanıldığı kadar kolay veya zor olmaması yazının ana fikrini oluştaracaktır. Bu meslekleri yerine getirebilmek için mizaç veya karakter özelliklerinin uygun olması beklenir. Bu yönde belirli bir yeteneğe sahip olunması gerektiği düşünülür. Mesleği icra edenlere belirli
KELAM - TASAVVUF İLİŞKİSİ - pdf indirme linki
academia.edu/115463888/KELAM... İslam tarihi boyunca, Rasulullah (sav) sonrası dönem, ortaya çıkan itikadî mezhep ve ekoller, daha sonra (başta Hint mistisizmi olmak üzere) dışarıdan etkilenerek İslam'a girdiği söylenen tasavvufî sistem, sürekli tartışma konusu olmuş, bunların içerisinden kelam ve tasavvuf ilgiye şayan bir seyir izlemiş, bazı dönemlerde iyice birbirine yaklaşırken, bazı dönemlerde ise birbirini tekzîp eder hale gelmiştir. Ancak bu hep varolmuştur. Bugün bile kelam ve tasavvuf disiplinlerinin birbirine yeterince ilgi duyduğu söylenemez. 20. asırda İslam dünyasının iyiden iyiye güç kaybıyla başlayan iç eleştirilerden (özellikle) tasavvuf nasibini almış, Müslümanları pasifize edilmiş, birey olamayan ve bilimsel düşünceye hayatında yer vermediği için çağının gerektirdiği donanımlardan uzak kalmış bir zihniyete dönüştürdüğü iddia edilmiştir. Hatta ilginç olan şudur ki, iç hesaplaşmalarda güncel metodlar üretmek yerine İslam tarihine geri dönülmüş, sorun geçmişte aranarak, dünün problemleri yeni yorumlarla alevlendirilmiştir. Zaman zaman bunu "güneş altında yeni bir şey yok" düsturuyla izah etmek mümkün olsa da, gelinen noktanın pek iç açıcı olduğu söylenemez. İslam dünyasına felsefenin ve antik Yunan düşüncesinin girmesiyle başlayan endişenin ürünü olarak bir reaksiyon, refleks veya savunma mekanizması biçiminde zuhur eden Kelam ilminin tasavvufa göre daha önce oluşmuş olması, kelamcılara tasavvufu yargılama (Zühd anlayışında ilk kırılma olarak görme) imkânı da vermiştir.
Mealcilik - Mezhepsizlik Peşin söyleyeyim, bu mezhep düşmanı mealci taifenin derdi ilmi değil ahlaki bir sorundur. Zamanın en büyük fitnesidir. Yakın zamana kadar İslam’da ilmin bir izzeti ve haysiyeti vardı. Bu adamlar sayesinde ayaklar altına düştü. Dört büyük fakihten biri olan Abdullah İbni Abbas hazretlerinin “ilim şunu bunu bilmek
Reklam
İSLAMİ Ekoller : Tekfirci ve tenkitçi ekol ( haricî mantık- Musevî meşrebi ) Akılcı ekol ( rasyonel mantık ) Gelenekçi ekol Suf’i Ekol ( isevi meşrebi ) Kıyam ekolü Bu beş ekolü cem edip ortak paydayı sağlayan, ümmeti peşine takar… İslam günlükleri,,
İran’da Siyasal Ekoller Üzerine Bir Değerlendirme
(Hüdayi Sayın & Ahmet Çırakoğlu) Makale Okumaları - seri no: 2 1979 Devrimi sonrasında İran’a hâkim olan İslami ideoloji ülkenin siyasal sistemini de bütünüyle dönüştürdü. İslami ideolojinin faklı söylemleri de devrim liderinin iktidarında yönetimden uzaklaştırıldı. Humeyni’nin ardından yönetici kadro içerisinde farklı hizipler oluşmaya
48 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.