2/10
·408 syf.··
2026 9. kitabı
Bu kitap bir kişisel gelişim ya da psikoloji kitabı değil. Daha çok, yazarın kendi eğitimlerine mürid toplamak için yazdığı bir kitap. Yazarını ayakta alkışlıyorum. Beyaz yakalı modern insanın bağlanma açığını keşfedince, kendine seküler bir tarikat kurmuş, şeyhliğini ilan etmiş. “Aydınlatıyorum, dönüştürüyorum” ayağına müridlerinin paralarını cukkalıyor; para almadıklarına da çay demletiyor, ortalığı toplatıyor, getir götürünü yaptırıyor. Kitap boyunca aynı kavramlar dönüp duruyor: uyanmak, aydınlanmak, dönüşmek, değişim, olasılıklar, seçim… “Her şey senin seçimin”, “Anda ol”, “Anı yaşa”, “Bakış açını değiştir”, “Hiçbir şeyin seni üzmesine izin verme”, “Merkezine dön”, “Merkezleş”, “Gerçeği gör”, “Gerçekliğini yaşa”, “Affetmek”, “Anda kalmak”, “Aydınlanmak”, “Dönüşmek”, “Kendini bilmek”, “Kendi içine dönmek”, “Nefes, nefes, nefes…” Bunlar durmadan yineleniyor ama hiçbirinin altı tam doldurulmuyor. Mesela kendini bilmek için ne yapmalı? Aaa, tabii ki yazarın eğitimlerine katılmalısınız (!) İşin içine kuantum safsataları katılmış: sonsuz olasılıklar evreni, senin o evrenlerden seçim yaptığın gibi… Erkcan Özcan Hoca’ya yöneltilen “Hocam, kuantum fal mıdır?” sorusundan sonra yüzünün aldığı ifadeye benzer bir ifade kitap boyunca benim de yüzüme oturuyor. Bahsettiğim hocanın videolarından çıkardığım sonuç şu ki: Kuantum olasılığı, senin dileğinle seçilen bir menü değil; matematiksel olarak hesaplanan, deneylerle doğrulanan bir olasılık yapısıdır. Zar atınca 1–6 arası gelme olasılıkları vardır. Ama “Ben 6 frekansına girdim, ben tüm kalbimle 6’yı seçiyorum, aldım kabul ettim, 777 dedim, o yüzden 6 gelecek” diyemeyiz. Kitabın dediğine göre istediğin şeyleri kalbinden geçir, olması için ne gerekli sorularını sor; kalbinin titreşimleri doğru olasılıkların frekansını çekecek
SeyirPiraye · Mona Yayıncılık · 202115,2bin okunma
Ah Aşkın Elinden Çektiklerim
9/10
·165 syf.·
2026 2. kitabı
Azizim, lamı cimi yok... Okuma şevkim düştüğü vakit elimden tutan kitap benim gözümde değerlidir, kıymetlidir, birtanedir. Ah Minel Aşk... Kahkahalarıma engel olamadığım, en başından itibaren gariplikleri ile kendisine çeken, "bu nasıl bir kitap?" diye düşündürten bi kitap oldu benim için. Eminim bu kitabı okuyan bi erkek Narin'i anlamakta güçlük çekebilir. Ama bir kadın olarak Narin'e baktığımda çok da kaçık bir kadın olarak gelmedi. Hatta kimi zaman kendime yakın bile hissettiğim oldu. Kitabın daha başında geçen diyalogların absürtlüğü, komikliği o kadar hoşuma gitti ki dönüp dönüp okuyasım geldi. Kasıtlı mı yapıyor, tabiatı mı böyle diye anlamaya çalışmaktan ve diyalogların akışına kendimi bırakmaktan geri duramadım. Geçmişte okuduğum kitaplara dönüp baktığımda beni böyle güldüren Hüseyin Rahmi Gürpınar'ın bi Gulyabani'si bi de Kuyrukluyıldız Altında Bir İzdivaç romanı olmuştur. Özellikle Kuyrukluyıldız Altında Bir İzdivaç kitabı ile tarzını, konuşma şekillerini, kızların cilvesini çok benzettim. Zaten dönüp baktığımda ikisinin de geçim kaygısı ile kurmaca bir kitap yazdıklarını görüyorum. Eğer o dönemde yaşıyor olsaydım eminim hem katkı sağlamak hem de okumak, gülmek adına almak için can atardım. Kitaba son olarak düzen/kurgu açısından baktığımda sürekli yazara anlatım yapan Halim karakteri var. Kurgu bu anlatım üzerinden yapılıyor. Kimi zaman yazarla ayrılacakları zamanı bile yazarın yazmış olması hoşuma giderken, kimi zaman bıktırdı. Yine de kitabın orijinalliğine katkısı olduğunu düşünüyorum. Halim karakterinin duygularını açıkça ifade etmesi, cimriliğini kabullenmesi, felfena oluşunu anlatması çoğunlukla hoşuma gitti. Narin karakterinin aşırılığını, hayatında aradığı fevkaladelik uğruna yaptığı çılgınca şeyleri başlarda makul görsem de sonralarında
Ah Minel AşkPeyami Safa · Ötüken Neşriyat · 2019265 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
9/10
·348 syf.··
2026 15. kitabı
·
395 günde okudu
·
Okunma: 21 Nisan 2026 22:32
Tam 1 yılı geçmiş kitaba başlayalı ve bugün bitiriyorum hayatımda başlayıpta bu kadar geç bitirdiğim bir kitap olmadı başka sanırım. Bu hala kitabın kötülüğünden değildi tabiki aksine sindirerek aklıma kazıyarak okumamdan mütevellit yoksa Fatma hanımın dili çok sade, nahif, anlaşılır. Çoğu zaman Allah’ın bir ismini okuyup çokça ara verdim, bazen peşpeşe okudum. Geceleri bir isim okuyup onu zikrederek anlamını düşündüm. Bu açıdan çok verimli oldu benim için. Kitapta önce Allah’ın bir ismi kısa manaları ile başlık olarak veriliyor sonra ne demek bunu açıklıyor sonra insana bu isim tesir ederse nasıl görünür onu açıklıyor toplamda her isme 3-3,5 sayfa ayrılmış kısa ve alaşılır. Ali Osman Tatlısu’dan da okumuştum ona da çokça atıf var zaten. Kendimce aldığım Esmaül Hüsna anlamları, arada dönüp kısaca bakmak adına… Allah: bütün Kemal sıfatları kendisinde toplayan Rahman: nimet veren Rahim: merhamet eden Melik: Tek Hükümdar Kuddüs: eksiklikten uzak Selam: selamet veren El Mümin: emin kılan El Müheymin: gözeten, koruyan El Aziz: yücelik sahibi El Cebbar: istediğini yaptıran El Mütekebbir: Herşeyden büyük El Halık: Yoktan yaratan El Bari: Birbirine uygun yaratan El Musavvir: Şekil veren Ya Gaffar: bağışlayan, kusurları örten El Kahhar: herşeye hakim, yenilmeyen El Vehhab: karşılıksız veren Rezzak: rızık veren Fettah: zorlukları açan, hayır kapılarını açan Alim Allah: her şeyi bilen Kabıd: sıkan, daraltan Basıt: genişleten, açan Hafid: aşağı indiren Rafi: yukarı kaldıran Muizz: izzet veren Müzill: hakir, zelil eden Semi: Her şeyi işiten Basir: her şeyi gören El Hakem: hakkı yerine getiren, son hükmü veren
99 Esma Sonsuz ManaFatma Bayram · Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları · 2025815 okunma
Puan vermedi·224 syf.··
Beğendi
·
2022 13. kitabı
İnsanlar bana gelip diyor ki: ‘Çok fazla dua ediyorum ama Allah dualarıma cevap vermiyor!’ Her şeyden önce, şunu kabullenin, Allah sadece size değil, tüm âleme veriyor. Hem iman edenlere hem de iman etmeyenlere veriyor. Onların da işleri, çocukları, mutluluğu, sofrada yemekleri, terfileri oluyor; onlar da hastalanıyorlar ve şifa buluyorlar. Yani, dua eden de etmeyen de bu dünyada sıkıntı ve zorluk çekiyor. Allah ikramını ve ihsanını sadece inananlara da inanmayanlara da veriyor. Hiç durmadan ihsanda bulunuyor ve ne zaman vereceğine de o karar veriyor. ​"Aşikar ki, insanlar cennet için yaratılmışlar. İlk mekanımız cennetti, bizler oradan buraya, yeryüzüne getirildik." ​"Bağırmaya başladıysanız bu kaybettiğinizin ve söyleyecek sağlam bir sözünüz olmadığının kanıtıdır." Birinin yardıma ihtiyacı olduğunda, geçinebildiğiniz insanlara yardım etmeyi düşünür, anlaşamadıklarınızı bir kenara koyarsınız. Onları atlarız. "O amcam mı? Yok, yok. Ona bir şey düşmüyor. Zekat mı? Başka bir yere veririm. Halama biraz sadaka vereceğim, ama amcama?! Hayatta olmaz. Gıcık oluyorum ona." ​Eğer yardıma ihtiyaçları varsa ister onları sevin ister sevmeyin ister kavgalı olun ister olmayın, eğer yardımı hak ediyorlarsa onlara el uzatmak mecburiyetindesiniz. Ve Allah bu inanılmaz ayette "Ve âti ze'l kurbâ" buyurduktan sonra "emvâlek"5 yahut "mâlek"6 buyurmuyor; diyor ki "hakkahû", "hakları olanı verin". O kişinin kendi hakkını verin! Kendilerinin kız evlada sahip olmasının bir aşağılama olduğunu düşünürlerdi, fakat kızları Allah'a isnat etmekte hiçbir sorun görmezlerdi. ​"Rabbiniz erkek çocukları size seçip ayırdı da kendisine meleklerden kız çocukları mı edindi?" Kimsenin vergi vermeyi sevmemesi ve herkesin elinden geldiği kadar az vergi vererek paçayı yırtmayı tercih etmesine benziyor bu
Dirilt KalbiniNouman Ali Khan · Timaş Yayınları · 201712,3bin okunma
ŞebekRomanıİnceleme
Puan vermedi·120 syf.··
2026 2. kitabı
·
25 saatte okudu
·
Okunma: 22 Ocak 2026 00:00
Öncelikle okuma zevkinizi azaltmamak adına inceleme boyunca kitabın sonuna ve bazı bölümlerine dair bilgiler verdiğimi belirtmek isterim. Şimdi incelemeye geçelim .... Şebek romanının özü, Pavlov Meydanı’ndan(Freud*Eros) Oğlak Çukuru’na (Batın Baba’ya) uzanan bir yolculuktur. Bu yolculuk, yalnızca mekânsal değil; aynı zamanda derin bir içsel arayışın ifadesidir. Romanı okurken, yazar Ayşe Şasa’nın kendi hayat hikâyesinin de satır aralarından gözlerimizin önüne serildiğini söyleyebilirim. Bu romana bir arayış romanı da diyebiliriz zannımca. Maddi ya da haz veren unsurlarla tatmin olmayan bir ruhun, sürekli bir yükseliş ve hakikat arzusuyla sürdürdüğü arayışı konu ediniyor ki karakterin aradığını bulmasıylada sonlanıyor. Çok uzun bir kitap olmadığından kaynaklı detayların fazla olmamasını göz önüne alarak okursanız beklentinizin altında kalmaz. Eserde yazarımız selamlaşmayı güven, namazı miraç , dostluğu muhabbet ile işlemiş tasavvuf ışığında bizlere sunmuş. Benim elimdeki kitabın bir sayfası resim bir sayfası yazı şeklindeydi , içeriği de ağır olmadığından okuması zor değildi. İçerik itibariyle keyifle okuduğum bir kitaptı. Ufak bir tavsiye ağır kitaplarla birlikte veya sonrasında dinlenmek adına okuyabilirsiniz. Şizoid karakterinin her gün yeniden okuduğu önsözle incelememi sonlandırmak istiyorum: “Allah’ım, sana hakkıyla hamdetmekten aciz bulunuyorum; bu hâlim sana malûmdur…” (El-Fethu’r-Rabbânî – Abdülkadir Geylânî)
Edebiyat
Şebek RomanıAyşe Şasa · Ketebe Yayınları · 2023337 okunma
10/10
·328 syf.··
2026 4. kitabı
·
350 günde okudu
·
Okunma: 21 Ocak 2026 22:30
İlgi duyan herkese mutlaka tavsiye ederim. Bir nevi kendinizi ve insanları keşfe çıkıyorsunuz. Konya Belediyesi'nin ücretsiz uzaktan eğitim platformu Kuzem sayesinde İbrahim hocamızı tanıdım. Orada kendisinden grafoloji ve bütüncül analiz ile insanları tanıma kursu aldım. (Yaklaşık 3'er aydan 6 ay boyunca.) Yazı ve imza analizi kursunda çok farklı şeyler öğrendim. O zamanlarda hocamızın kitabı yoktu, çıktığında da pekiştire pekiştire okumak istedim, çapraz okumalar da yaptığım için bitirmesi uzun sürdü :) Bu tarz farklı kişisel gelişim eğitimlerine ilginiz merakınız varsa kesinlikle tavsiye ederim. (Özellikle işi sevdası yazıyla olanlara.)
El Yazısı ve İmza ile Kişilik AnaliziHalim Altınışık · Detay Yayıncılık · 202421 okunma