Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Ümit

Ümit
@elimarat
Öğrenci - proleter
9 okur puanı
Nisan 2022 tarihinde katıldı
319 syf.
·
Puan vermedi
Ali'den sonra
Kitap,Muaviye'nin bitmeyen kini ile başlayıp emevilerden, abbasilere oradan da osmanlılara bulaşan, adına tanrı sendromu diyecebileceğimiz bir hastalığı anlatıyor. Realist pencereden bakalım islam acaba Muhammed aleyhisselamla başlayıp Ebubekir, ömer, osmanla devam edip ali ile son bulan bir olgu mudur? -Hayır! buna iman etmek küfürdür çünkü islam, kati naslarla kıyamete kadar varlığını sürdüreceğinin meydanını okuyan dinin adıdır. Peki ali'den sonra da devam ettiğinin ispatı nedir; cevabı kitapta belirtilen büyük şahsiyetlerin yaşadıklarında gizlidir. Din, anlatıldığı üzere Serahsi'nin haksız vergilere fetva vermeyip ölene kadar kuyuya mahkum edimesinin, öğrencilerine bağırarak hafızasından ciltlerce kitap yazdırmasının adıdır. Rahmet olsun.
Müslümanların Engizisyonu - 2
Müslümanların Engizisyonu - 2Mehmet Azimli · Mana Yayınları · 202016 okunma
Reklam
Rafiziler şöyle dedi: Ebubekir ve Ömerin ehli beyte dostluğu ve sevgisi Haşimoğullarını riyasetten uzaklaştırmak için hile ve aldatmacadan ibaretti. Onlara şöyle denilir: “Hile ve aldatma, onların Ehli Beyti şuraya dahil etmemeleri, onları riyasete aday göstermemeleri, onlarla yağmur duasına çıkmamaları, onların makamları ve mekanları sebebiyle Allah’tan şefaat istememeleri, onların cennetlik olduklarına şahitlik etmemeleri ilim ve marifet için onlara gitmemeleridir.Görmez misin ki Muâviye, onlara düşmanlık yaptığı zaman, onları hilafete layık görmedi, onları riyâsete değer bulmadı, onlarla yağmur duasına çıkmadı, onlardan fetvâ istemedi, onların hükümlerine başvurmadı ve onların cennetlik olduklarına şahitlik etmedi. Bilakis onlara karşı tavrı,insanların bildiği şekildeydi. Bunu iddia eden kimse ile Resulullah’ın, ailesini ve akrabalarını sadece kandırmak ve aldatmak üzere methettiğini veya Muaviye’nin Haşimoğullarına karşı tavrının sadece şefkat ve merhamet yoluyla olduğunu iddia eden kimse arasında bir fark yoktur
Ümit

Ümit

@elimarat
·
07 Nisan 2022 00:54
Mutezile'yi sünni ve şii paradigmadan ayıran bir mefhum adillik.
Müellif kendini Ehli adalet vet tevhid mezhebine nispet edenlerden. Keskin zekasıyla dönemin alimlerinden çok rahat bir şekilde sıyrılıp adından söz ettiriyor. Bana kalırsa en önemli özelliği zekasından ziyade hadiselere adalet cihetinden yaklaşması. Örneğin zulmüyle islam alemine namzet muaviye'yi ne ehli sünnet gibi ideolojik put haline getiriyor ne de ömer ve ehline şia'da olduğu gibi haksızlık yapıyor. Muaviyenin zulmüne absürt teviller getirmediği gibi Ömer'in de adaletini yıkmak için uydurulan şia hurafelerine itibar etmiyor. Rahimehullahutela.
208 syf.
·
Puan vermedi
Beyaz Zambaklar Ülkesi
Beyaz Zambaklar ÜlkesiGrigory Petrov
8.6/10 · 98,9bin okunma

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
208 syf.
·
Puan vermedi
Beyaz zambaklar ülkesi, maddi, bilgi ve genel kültür düzeyi son derece yüksek olanların yani 21.yy jargonuyla refah toplumunun vatanıdır. Ütopyası öylesine geniştir ki beyaz zambaklar ülkesinde yaşayanlar evlerini dahi bu disipline uygun şekilde tasarlar. Mustafa Kemal, cumhuriyetin temellerini atarken bu kitabı bütün askeri öğrencilere tavsiye etmiştir. Evet onun zihin dünyasında huzur ve refah toplumunu meydana getirecek kimseler ayaklarında postal olan, beğenmediği her yönetime ültimatom veren ve gerekirse vatanın bekası için darbe yapacak zorbalardır:) Özetle; Finlandiya vatandaşları için harika kitap devletini kendi yaşam kalitesinden daha öncelikli gören türkler içinse fantazi.
Beyaz Zambaklar Ülkesi
Beyaz Zambaklar ÜlkesiGrigory Petrov · Ayrıntı Yayınları · 201798,9bin okunma
Reklam
604 syf.
·
Puan vermedi
Radikallerin suistimaline uğramış bir mazlum;Şeyhülislâm İbn Teymiyye.
Şeyhülislâm İbn Teymiyye'nin, Rafu'l melam isimli eseri yazmasındaki ana gaye döneminde dönen hararetli mezhep kavgalarına son verme düşüncesi. Eserde göze çarpan en önemli nokta belirli nedenlerden ötürü küfrüne veya sapıklığına fetva verilen fakihlerin aslında mazur olduklarını, düşüncelerinin hatalı da olsa kınanmayacağını ispat ediyor. Ana başlık bu olmakla birlikte o isim vermese de bariz olarak hadis çevreleri tarafından çok hoş karşılanmayan Ebû Hanife ve İmam Muhammedi kurtarma derdinde. Aynı zamanda ben İbn Hazm'ı da aklamaya çalıştığını düşünüyorum. Allah rahmet etsin. Büyük adamdır İbn Teymiyye kendisini tekme tokat dövenlerden intikam almak isteyen arkadaşlarına onlar belki ictihad edip beni dövdüler ve bu amellerinden dolayı ecir aldılar hakkın sahibi Allah ise Allah hakkını kimse de bırakmaz yok bensem zaten helal ettim diyecek kadar büyük. Dertli adamdır İbn Teymiyye, islam kadınlarının kocalarına geri dönmesi için başkalarının altına yatmasını dert edinip 4 mezhep imanını ve dönemin bütün holiganlarını karşısına alacak kadar da cesurdur İbn Teymiyye. Rahmetle bakar herkese ve evet rahatsız olsanız da hakikat şudur şiilere bile rahmetle bakar. Onları esir alan bir grup askere bu yaptığınız caiz değil haramdır diyecek kadar insanların kanını, ırzını, malını değerli görür. Ve son olarak sadece islam milletinin değil kafirlerin onuru da değerlidir onun gözünde cariyelerin ilişkiye zorlanmasına karşı çıkacak kadar yufka yürekli zorlayanın da kırbaçlanmasını isteyecek kadar hassastır. Allah gani gani rahmet etsin.
Rafu'l Melam
Rafu'l Melamİbn Teymiyye (Ahmed b. Abdulhalim el-Harrani) · Guraba Yayınları · 201530 okunma
·
Puan vermedi
İbn Fadlan'ın gözünde islam öncesi türkler
İbn fadlan arap bir tüccar, aynı zamanda gezgin. Doğruluğu ve dürüstlüğü hususunda meslektaşı ibn battutanın aksine ittifak vardır. Seyahatnamesinde, maruftur henüz islamla tanışmamış veya yeni tanışan türkler hakkında ilginç bilgiler verir. Onları tanımlarken şöyle der; Oğuzlar tuvalet ihtiyaçlarını giderdikten sonra temizlenmezler, cünüplükten ve diğer şeylerden dolayı bile yıkanmazlar. Suyla ilişkileri adeta yok gibidir. Bilhassa kışın hiç yoktur.Kadınları erkeklerinden ve yabancılardan dolayı örtünmezler, gizlenmezler. Aynı şekilde kadınları yabancılardan bedeninin hiçbir yerini gizlemez. Bir gün onlardan bir adamın evine indik. Oturduk. Adamın karısı da bizimle oturdu. Bizimle konuşurken cinsi organını açtı ve kaşıdı. Biz görüyorduk,yüzlerimizi kapadık. “Estağfirullah!” dedik. Kocası güldü.Tercümana, “Onlara söyle, gördüğünüz gibi sizin yanınızda onu açıyor, siz görüyorsunuz ama ona bir şey olmuyor. Bu onu kapatıp da başkalarına müsaade etmesinden daha iyidir” dedi. İbn Fadlan yeni islam olmuş Türkleri anlatırken de onların diğerlerinin aksine ayda yılda birkaç kere nehirlerde yıkandıklarını ama bunu kadın erkek karışık şekilde yaptıklarını bildirir.
İbn Fadlan Seyahatnamesi
İbn Fadlan SeyahatnamesiRamazan Şeşen · Yeditepe Yayınevi · 2015599 okunma
·
Puan vermedi
21.yy kafasına sahip iki alim İbn Teymiyye ve öğrencisi İbn Kayyım
İbn Kayyım'ın, mevcutta incelediğimiz eseri esasen dönemin müftülerine hüküm vermeleri için kaleme alınmıştır. Onları 21.yy kafasına sahip olarak nitelendirmemin en büyük sebeplerinden biri ibn kayyımın bu eseridir. Nedeni ise kitabında özellikle Müslüman hatta kafir kadınların hakları konusunda enteresan donelerin bulunması. Misal olarak
İ’lamü’l Muvakkı’in
İ’lamü’l Muvakkı’inİbni Kayyim El Cevziyye · Pınar Yayıncılık · 20138 okunma
1253 syf.
·
Puan vermedi
Mutezile'yi sünni ve şii paradigmadan ayıran bir mefhum adillik.
Müellif kendini Ehli adalet vet tevhid mezhebine nispet edenlerden. Keskin zekasıyla dönemin alimlerinden çok rahat bir şekilde sıyrılıp adından söz ettiriyor. Bana kalırsa en önemli özelliği zekasından ziyade hadiselere adalet cihetinden yaklaşması. Örneğin zulmüyle islam alemine namzet muaviye'yi ne ehli sünnet gibi ideolojik put haline getiriyor ne de ömer ve ehline şia'da olduğu gibi haksızlık yapıyor. Muaviyenin zulmüne absürt teviller getirmediği gibi Ömer'in de adaletini yıkmak için uydurulan şia hurafelerine itibar etmiyor. Rahimehullahutela.
Tesbitü Delailü'n-Nübüvve
Tesbitü Delailü'n-NübüvveKadî Abdülcebbâr · Yazma Eserler Kurumu Başkanlığı · 201713 okunma
304 syf.
·
Puan vermedi
İbn Hazm'ın aşkı Hz Muhammed'in sözleri çerçevesinde anlatması
Nebi sav sahîh bir rivayette şöyle der;Ruhlar, bir araya gelmiş topluluklardır. (Ruhlar âleminde) birbirleriyle uyuşanlar, dünyada da birbiriyle kaynaşırlar; birbirleriyle uyuşmayanlar ise ayrılırlar. İbn Hazm güvercin gerdanlığı kitabında aşk denilen mefhumu genelde hadise paralel olacak şekilde izah etmeye çalışır. Ve şöyle der; - "Ve hiçbir sebebe dayanmaksızın, yanlızca ruhların birleşmesinden doğan aşk." İmama göre aşk veya sevgi ;Fiziksel biçimin güzelliği olsaydı, biçimdeki en küçük noksanlık kaçınılmaz olarak yargılanırdı oysa insanlar bundan daha aşağı konumda olanları tercih ederler. Eğer aşkın nedeni mizaç uyumu olsaydı bu durumda insanın kendisine arka çıkmayan ve uyum göstermeyen birini asla sevmemesi gerekirdi. Bu yüzden aşk veya sevgi bizzat ruhta meydana gelen bir şeydir. Aşk yüksek seviyedeki temel unsurlarına göre bu mahlukatta bölüştürülen ruhların parçaları arasında meydana gelen bir birleşmedir. İbn Abbas şöyle fetva verdi;aşk kurbanına ne diyet gerekir ne de kısas.
Güvercin Gerdanlığı
Güvercin Gerdanlığıİbn Hazm El-Endelüsi · İnsan Yayınları · 20202,887 okunma
Reklam
Ümit
1000Kitap'a katıldı.