Bir hayal içinde yaşadım bu güne kadar. Herkes gibi, yani bizim evdekiler gibi. Bir hayal içinde...
Sonra bir takım gürültüler oluyor, uyanıyoruz, şaşırıyoruz,, rahatsız oluyoruz. En kötüsü, yaşamaktan soğuyoruz. Yaşamaktan soğumamak için tek çare, daha güzel bir dünya düşünmektir. O dünyayı özlemek ve o dünya için savaşmaktır.
Bir ülke nasıl batar?
Yalnızca savaşlarda yenilmekle değil, elindeki toprakları başkalarına kaptırmakla da değil... Ruhça çökerek, yaşamaktan koparak batar.