Normal şartlarda tarih kitaplarını pek sevmem (ilgimi çekmediği için) ama konu bu coğrafyaya başka bir topraktan bir bilginin gözünden bakmak olunca merak ettim ve okudum. İyi ki de okumuşum. İnanılmaz objektif bir bakış açısı ve mantığıma uyan bir çok tespitini görünce öncelikle şaşırdım doğrusu. Yiğidi öldürüp hakkını veren birisi Voltaire. Bu kitap bana şunu öğretti, tarihi tarihçilerden değil filozoflardan öğrenmeli.
Beklediğimden çok daha iyi çıkan bir eser. Kitaba başlarken herhangi bir fikrim yoktu açıkçası, tesadüfen karşılaşıp bi bakayım dediğim ve bir anda sonunu getirdiğim kitap oldu. İddia ettiği gibi, felsefenin o zor ve karmaşık gelen bir çok kuramını tek sayfada, 30 saniyede anlamanızı sağlıyor. Özellikle verilen örnekler çok basit ve anlaşılırdı. Görsellerle bol bol desteklenen bu eser, felsefe deyince gözü korkan insanlara tavsiye edeceğim ilk eserlerden olacaktır