Bizim zamanımızda biri güneşi maviye ya da yeşile boyasa öğretmen şunu soruyordu: "Niye mavi yaptın? Güneş sarı olur." Yaptığı ne kadar yanlış bir şey... Çocuğun içinden gelerek ortaya koyduğu aslında en güzel sanat eseri. Ünlü ressam Picasso'nun tam da bu konuya uygun bir sözü var. "Keşke çocuklar kadar güzel çizebilsem..." Aslında her çocuk sanatçı doğar, sonradan bazıları bu özelliğini yitirir, sürdürebilenler sanatçı olur, derler.