Emsal

Her okuduğum kitapta bir geç kalınmışlık hissi…
Puan vermedi·198 syf.··
2024 27. kitabı
·
12 günde okudu
·
Okunma: 10 Haziran 2024 09:21
“Elbette tüm bunlar çok uzun zaman önce oldu ve böyle bir şey bir daha asla olmaz.” Kitabı kıymetli okursever bir arkadaşımın tavsiyesiyle okudum ve yine kendi adıma bu geç kalınmışlığa üzüldüm. Kitabın kapağına bakınca çizgili pijama giyen bir takım hayalleri olan;ya gerçekleşen ya da gerçekleşmeyen cıvıl cıvıl bir kitap olsun keyifle okuyayım istedim. Okudum bir çırpıda,fakat keyifle değil üzülerek ağlayarak. Hangimiz seçtik dilimizi dinimizi ırkımızı.Ben Yahudi bir çocuk olduğum için neden suçluyum.Ya da ben Alman generalin oğlu olduğum için neden şanslıyım. Kitap bitip üstüne bir de filmini izleyince acım katmerlendi. Yazarin kitaptaki son cümlesini alıntılayarak başladım yazmaya.Diyor ya bunlar çok uzun zaman önce oldu ve böyle birşey bir daha olamaz.Keşke bu saflıkta kalabilseydi dünya. 1940 lı yılların Nazi Almanyası yahudilere zulmetmis.2024 ün yahudisi bugün müslümana zulmediyor.Bugün katledilen müslüman değil hristiyan olsaydi aynı şekilde içim yanardı.Tıpkı kitabı okurken yahudi çocuk shumel’e ve Alman Bruno’ya yandığı gibi. Yazar kitabı bir çocuk saflığıyla yazmış ve çocuk hislerini çok iyi aksatmış ve fakat yine de bu acımasızlığı bir cocugun okumasını istemem. Fakat toplumun yetişkin her kesimi tarafından okunması gereken bi kitaptır.Kesinlikle tavsiye ederim.
Çizgili Pijamalı ÇocukJohn Boyne · Tudem Yayınları · 202150,7bin okunma
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Puan vermedi·147 syf.··
2024 14. kitabı
·
17 günde okudu
·
Okunma: 11 Mart 2024 09:52
İnsanlar ölür,ölmeyen tek şey kitaplardır.Burdurlu olmasam da,(Burdurlu olacak kadar yaşanmışlığım var) Yeşilova Burdur’dan olan meslektaşım saygı değer Fakir Baykurt hocamın Eşekli Kütüphaneci kitabını okumak benim için büyük şereftir.Yaşanmış bir hikayenin sayfalarını çevirmeye hazır mısınız? Benim yetiştiğim kasabada bir kütüphane vardi ve hatırlıyorum ben oraya okul çıkışları arkadaşlarımla gider kitap okur ve ders calisirdim.Çocukluğumun birçok anlamda şanslı geçtiğini söyleyebilirim.Bu anılar benden silinmedi.Kitap okuma aşkı çocukluğumdan kalma.Benim de köyüme eşekle kitap getiren biri olsaydı hiç unutmazdım. Mustafa Güzelgöz eşeğiyle köy köy gezerek kadın erkek çoluk çocuk her kesime kitap ulaştırmaya çalışan bir kütüphaneci.Kendini topluma adamis aydın biri.Ama gün geliyor o toplum onun yaninda olmuyor. Okumakla ilgili ön yargısı olan,kitap okuyarak edinilen bilgiye daha kisa yoldan ulasmanin mümkün olduğunu savunan bir kesim hatta çok büyük bir kesim malesef ki hala mevcut.Sırf bu yüzden Eşekli kütüphaneciyi okuyun ve okutturun. Sosyal medyada bayramda çocuklara harçlık vermek yerine kitap hediye eden birini gördüm.Bu fikre bayıldim.Böyle bir zaman diliminde onlarca Eşekli kütüphaneci alıp evime gelen çocuklara hediye etmek istiyorum.Herkesin her kesimin kesinlikle okumasi gereken bir baş yapıt.
Eşekli KütüphaneciFakir Baykurt · Literatür Yayınları · 201018,4bin okunma
Puan vermedi·392 syf.··
2024 20. kitabı
·
17 günde okudu
·
Okunma: 07 Mayıs 2024 09:31
“Sesimizin değerini ancak susturulduğumuzda anlarız.” Taliban tarafından kurşunlanan Malala Yusufzay’ın hikayesi. Ortadoğuda insan olmak zor,kadın olmak da zor ama bir kız çocuğu bu zorluklari düşünmek ve anlamak zorunda değilken,malesef kız çocuğu olmak daha zor.Henüz 14-15 yasinda iken bu şartlar altinda okumaya çalışmak ve bunun olağan birsey olduğunu anlatma mücadelesine dahil olmak… Malala’nın en büyük şansı kıymetli babası.Eğitimini desteklemesi,onu saklamaya çalışmaması ve onunla gurur duyması takdire şayan. Malala’nın hikayesinin anlatıldığı otobiyografi kitabını çok sevdiğim grubumla okuyup tahlil etme karari aldik.Bu zamana kadar ben Malala’yı duymamışım.Hayat hikayesini öğrenmek beni derinden etkiledi.Fakat belki de otobiyografi okumak benim tarzım değil.Çünkü hikaye etkileyici ve sarsıcı fakat kalem öyle değil.Bayıla bayıla merakla okuduğumu söyleyemem ama Malalayi tanimaktan büyük onur duydum.Hatta kitap bitince Malala’yı biraz araştırdım.Hem babası hem dünya tarafından kız çocukları adına gurur duyulacak bir kadın Malala. Malesef 2012 nin dünyasında eğitim hakkını savunduğu için başına kurşun yiyen Malala’yı hayretler içinde öğrenirken 2024 ‘ün adını bilmediğimiz binlerce Gazzeli “Malala”sı beni kahretti…
Ben, MalalaMalala Yusufzay · Epsilon Yayınları · 20143,824 okunma
Puan vermedi·68 syf.··
2024 17. kitabı
·
2 saatte okudu
·
Okunma: 18 Mart 2024 11:56
Altıncı koğuşu bir ay içerisinde 2 kere okudum.Kitap 68 sayfalık.Evet 2 saatte okunur ama ben altını çizmekten üstüne düşünmekten günlerinizi alabilir diye ifade edebilirim. İlk 30sayfada karakterler ve mekan anlatılıyor.Sonrasında diyaloglar halinde devam ediyor.Günümüz Türkiye’sine de benzetebileceğimiz iki tip insan modelinden bahsediyor.Biri acıyı deneyimlememiş başkalarından gözlemleyen Doktor andrey,diğeri acıyı küçüklüğünden bu yana yaşamış,bilgeleşen akıl hastası!Dmitriç. Kendini iyi insan! adlandıran, bana dokunmayan yılan bin yıl yaşasın diyen o kadar Andrey tanıyorum ki! Sonları malesef Altıncı koğuş oluyor. Keyifli okumalar.
Altıncı KoğuşAnton Çehov · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202687,4bin okunma
Puan vermedi·272 syf.··
2024 18. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 16 Nisan 2024 10:10
Bir gönül davası anlatsam ağlarsın Şişelere deniz koy gemiler batsın Bir gönül davası anlatsam ağlarsın Şişelere deniz koy gemiler batsın boğazımıza Uzun zamandır okuduğum kitaplar için inceleme yapmak istiyorum.Ama yapamıyordum.Konu Aşk Hikayesi olunca bu şarkı da cuk diye oturdu.Öyle bir gönül davası var ki ortada! Bir aşk! Eğer ayrı kalırlarsa lal olma yemini etmiş ve bu yemine sadık kalmış Kaknuşa.Denizde batan bir geminin arkasından yıllarca sevgilisini arayan Bahşi. Bu gönül davasını gerçekten anlatsam ağlarsınız.Bir aşkın etrafında pervane olmuş 4 aşık.Ben bu aşıklar arasında en güzel seveni secmeye kalksam oyumu Bahşiden yana kullanırdım.Duygularımın çoğunu ifade etmek için kendimi tutuyorum.Kaderin 20 yıl sonra karşılaştırdığı iki aşık yine de kavuşamıyor.Bu kitap beni aldı götürdü.Tavsiyem odur ki yaşadığınızın aşk mı değil mi ayrımına varmak için bir de İskender Pala’nın Aşk Hikayesine şans verin.Siz hangisi olurdunuz?Kaknuşa mı?Bahşi mi?Evrenik İshak mı?Gunala mı? Ben kadın olmama rağmen Bahşi olurdum.Korkmazdım. Buram buram aşk kokan keyifli okumalar. Kitap harika ama bana ruhsal anlamda iyi gelmediğini itiraf edebilirim.
Aşk Hikâyesiİskender Pala · Kapı Yayınları · 20245,1bin okunma