Bu dünyada en fena şey can sıkıntısıdır. Bütün faaliyetlerimiz bu korkunç ruhî boşluktan kurtulmak, ebedî hiçliği duymamak içindir. Hatta gene bunun için kendimize fuzuli meşgaleler, kederler, gaileler* ihdas ederiz*. Bütün mücadelelerimizin, bir hiç için boğuşmalarımızın, büyük muharebeler bile yapmamızın sebebi kendimizi oyalamaktır. Şu kısa ömrü içinde bile her insan müthiş can sıkıntısı anları geçirir.
Sayfa 101 - *sıkıntı, dert, bela *ortaya çıkarırız.·Kitabı okudu
İnsanların niçin intihar ettikleri malumdur. Kavuşamadıkları arzular vardır. Artık bu yalancı ümitleri taşıyamaz hâle gelirler. Bu cidden ağır bir yüktür. Mütemadiyen arzu etmek ve hiçbir şey elde edememek, mütemadiyen içini çekmek insanı yorar. Evet... Fakat sze sorarım. İnsan her istediğine kavuşursa gene bu kadar bedbaht olmaz mı?