Selam ,kitabı okumayı bugün itibari ile bitirdim. Kitap köhne bir dünya düzeni ile yönetilen İsveç ve İngilteren hegemonyası altında körelen ve her geçen dakika ve gün boyunca bataklık(suomi) haline gelen bir yurdu anlatıyor.
İsveç hegamonyası altında kalan ve azınlık bir millet olarak hakir görülen, küçük düşürülen,ölüme terk edilen topraklara yine isveç'li köhne ,işe yaramaz, bürokrasi artıkları memurların yerleştirilmesi ve bunların ise halkı sadece ekonomik kazanç olarak görmesi "Çok çalış ,az iste " düşüncesine mahkum etmesi gerçeğini sunuyor .
Snellman... Bu ismi unutmayın ve de unutturmayın. Kim mi bu adam :
Japonya'nın: Mutsihitosu
Almanya'nın: Bismarckı
Hindistan'ın:Gandhisi
Amerikanın:Lincolnu
Türkiye'nin: Atatürk'ü...
Snellman ve havarisinin vatanı için verdiği mücadele ve bu mücadelesinin nakış nakış işlenip,ilmek ilmek dokuduğu memlekete ,santim sntim gezen gönüllü ordusu ile ektiği eşsiz Kardelen'lerin yeşermesi sürecini anlatıyor bizlere .
KARDELEN , suomi'den doğan bataklığa rağmen yeşeren Ordu'da,kilise,ev,okul, hastane,meclis,siyaset ,sanat, edebiyat,bilim,gıda,tekstil, sanayi... Özelikle de AHLAK üzerinde yeşeren bir kardelen. Snellman'ın öğretileri ile şekillenen bir gençlik ve halk'ın geleceğe sunacağı en güzel ışık...
Kitap içinde:
+Bizler ne yapmalıyız
+Toplum neden bu halde
+Eğitim neden kötü
+Din neden bu kadar yozlaştı
+İnsanlar neden bu kadar nankör ve sahte bir hale geldi
+Denetim mekanizması kontrol mekanizması neden işlemiyor
+Toplumsal problemler neden çözümlenmiyor
+Neden hala "sakız orucu bozar mı?"sorusu soruluyor
+Neden insanlar bir türlü ders çıkarmıyor ve araştırma ruhuna sahip değil
+Neden insanlar dünya denen bu düzen içinde amaçsız ,gayretsiz,boşu boşuna zaman tüketimi yapmasına ve bunu bilmesine