İtaatkâr itleri ,itaatkâr itlere kırdırmaktı bütün hikaye! Ne karanlık ışığa düşmandı ne de tersi.Ve tek bir gerçek zıtlık vardı,o da sadece biyolojide geçerliydi: Ölü ya da diri...
Ama öyle olmadı ve mutlak iyiyle mutlak kötünün savaşı insanları birbirine kırdırmanın en basit yolu haline geldi." Sizler iyi olanlarsınız!" diyenler " Gidin,benim için geberin "demek istiyor,"Sizler cennete gidecek olanlarsınız diyenler de "Geberttikleriniz de cennete gidecek!" demek istiyordu.Dolayisiyla cennet ve cehennem,iyilik ve kötülük, insan denilen varlığı ortasından ikiye yardı ve bir tarafını diğeriyle kanlı bıçaklı hale getirip bir aptala dönüştürdü.
Çünkü her insanın, aynı anda,hem iyi hem de kötü olduğu gerçeği kabul edilirse, hayranlık duyulup peşinden ölüme gidilen kim varsa,yani gelmiş geçmiş bütün liderlerin kimliğinde lekelenmeler başlayacaktı.