Okumak için can attığım yapıtlardan birisi Semerkant.
Okudum ve anlattıkları,bir o kadar methe değer bir eser olduğunun şahidi oldum.Kitap içerisinde 3 bölümden oluşan bir yapıya sahip ilk iki bölümü nefes almadan okuduğumu belirtip son bölümüde hiç bir şey anlamadan sadece kitabı bitireyim diye okudum diyebilirim.Ömer Hayyam, Nizam'ül Mülk ve Hasan Ibn Sabbah'ı Alamut kitabından sonra tekrar tanıdım.Ama genellikle Ömer Hayyam'ın Rubaiyati üzerinde dönen olay ve örgülerle dolu bir eser . Dikkatimi çeken bir diğer konu ise yine anlamış olduk ki orta doguda ki tarihe veya eserlere Avrupalılar bizden daha çok değer verip araştırıyor.Bizler tarihimize yanı başımızda yaşanan tarihe sessiz kalıp araştırma cihetine bile giremiyoruz. Bu beni inkisara sürükledi bir o kadar da üzüldüm. Herkese okumasını tavsiye ettiğim bir yapıt.
Saygılar.