Hakikat
Puan vermedi·72 syf.··
2026 13. kitabı
Hakikat nedir, gerçek, yalnızlık,annelik ve insanın Umut etme ihtiyacı üzerine düşündürücü bir kitap. Sadece yaşayarak değil hayal ettiklerimizde var olduğumuzu gösterir. Gerçeklik bu kadar mükemmel olamaz dediğim yerde, bir hayali yaşamın ortasında buldum kendimi. Siyasi baskıyla, kıtlık bilincinin hakim olduğu ve beklide yok olmak korkusuyla alınan kararların insan bedenine kadar hüküm sürdüğü coğrafyada hakikati sorgulayacagımız bir hikaye . Bayan Mingin hayal dünyası,hümanist yapısıyla, Fransız iş adamının sorgulayıcı, herşeyde mantık arayan ,şüpheci dünyasında okuyucunun da yeniden varoluşunu sorguladığı güzel sade bir anlatım okurlarını bekliyor...
Bayan Ming'in Hiç Olmayan On ÇocuğuEric Emmanuel Schmitt · Doğan Kitap · 20257,5bin okunma
9/10
·517 syf.··
2024 18. kitabı
·
28 günde okudu
·
Okunma: 28 Eylül 2024 00:00
Martin Eden, aslında o klasik "çok çalıştı, inandı ve sonunda başardı" anlatan kişisel gelişim zırvalarından biri değildir. Aksine, "Cehalet mutluluktur, fazla okursan kafayı yersin" diyen, zirveye tırmanıp manzaranın aslında koca bir çöplük olduğunu fark eden bir adamın trajikomik uyanış hikayesidir. Aşk Uğruna Başlayan "İnekleme" Evresi ve Burjuva Balonu Olaylar tamamen Martin'in Ruth adında, porselen gibi kırılgan, zengin ve kültürlü "sandığı" bir kıza tutulmasıyla başlar. Martin tam bir denizci, kaba saba bir adam. Sırf kıza yaranmak, onun o "yüce ve elit" dünyasına girebilmek için yemiyor, içmiyor, uyumuyor; sabahlara kadar felsefe, sosyoloji, edebiyat ne varsa yutuyor. Ruth'u ve onun sınıfını Olimpos Dağındaki tanrılar sanıyor. Fakat Martin'in beyni açıldıkça, okuduklarını sindirdikçe bir gün o acı gerçekle yüzleşiyor: "Lan ben bu insanları gözümde ne büyütmüşüm!" Taptığı o burjuva takımı aslında kendi fikirleri olmayan, papağan gibi ezberledikleri ahlak kurallarını tekrarlayan, sıkıcı ve sığ tipler çıkıyor. Nietzsche'le Kafayı Sıyırmak Martin okudukça evrim teorisine ve Nietzsche'ye fena takar. İçindeki "Üstinsan" uyanır. "Ben güçlüyüm, en dipten geldim ve kendi irademle hepinizi ezip geçeceğim!" triplerine girer. Kendi zekasına ve potansiyeline o kadar inanır ki, herkesi (cahil bulduğu işçi sınıfını da, ikiyüzlü bulduğu zenginleri de) hakir görmeye başlar. Kimseye ihtiyacı olmadığını sanır. Ama Jack London burada arka planda bıyık altından güler ve bize şunu fısıldar: "Aşırı bireycilik ve kibir adamı işte böyle zehirler." Martin o kadar tek başına bir kavgaya girer ki, sonunda onu hayata bağlayacak tek bir dostu, inancı ya da dayanağı kalmaz. Şöhret Gelince Ortaya Çıkan Sahte Akrabalar Kitabın en büyük şakası ve Martin'in nihilizme çakıldığı yer son
Martin EdenJack London · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2025135,2bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Puan vermedi
"Yaşamla ölüm arasında bir kütüphane var" dedi. "Bu kütüphanedeki raflar sonsuza kadar gider. Her kitap yaşamış olabileceğin başka bir hayatı yaşama şansını sunar sana. Farklı seçimler yapmış olsan, şu an nasıl bir hayatın olacağını görürsün... Pişmanlıklarını telafi etme şansın olsaydı, bazı konularda farklı davranır mıydın?" "Ölüme gidilmez. Ölüm sana gelir."
Gece Yarısı KütüphanesiMatt Haig · Domingo Yayınevi · 202598,6bin okunma
Puan vermedi··
1 saatte okudu
·
Okunma: 24 Haziran 2026 10:11
5 hikayenin içinde biri beynimden vurdu maalesef. Halbuki niye vuruluyorsun Zweig denildi mi intihar demek zaten. Göbek adı gibi bir şey. İntihar üzerine kafa yorduğum bir şey değil. Eskiden o kadar cesaretli biri değilim derdim şimdi o kadar "..." değilim. Doldurulabilir. Bilemiyorum. Benim hayata bakışım, herhalde Allah'a şükür kaldıramayacağımı yüklemediği içindir, gelen geldiği an, ee şimdi n'apıyoruz? Buradan nereye kırıyoruz? Şimdi hangi kameradayız? Gerçekten böyle. Yoksa kalpten gitmiştim çoktan. Bu hayatta fiziksel imtihanlardan sonra duygusal imtihanlar gelir. Ve bu konuda YL DR değil Prof'um ben. Çünkü . Çünkü uzun hikaye. Bu novella, zengin diyeceğim, bir otelde garson olarak çalışan François adındaki bir gencin yaşantısından onun iç buhranını veriyor. François, otele konaklamaya gelen ve kendisinden sosyal statü olarak çok yüksekte olan aristokrat bir kadına yani bir kontese aşık oluyor ve şahsi kanaatim saçmalıyor. Neden. Aşık olmak kavuşmak demek değil ki. Neden ya. Her sevdiğimizi almak zorunda değiliz. Hem de alamayız ki. Ha uğruna ölecek kadar aşıksan alabilirsin de. O ayrı bir mesele ama almak zorunda değiliz. Kontes bana bakmaz vah beni beni doğru bir yaklşaım değil. HERKES HERKESE BAKAR. Hayatta her şeyin bir yolu vardır. Ben asla gerçekten birbirini seven iki insanın kavuşamayacağına inanmıyorum. Kavuşma yoksa bir taraf eksiktir. BİTTİ. Buradaki durum o bile değil. Kontesi sevmek demek uğruna ölmek demek olabilir mi? Sev ya doya doya sev. Kaburgaların çatlasın öyle sev. Ama ölünce sevemezsin. En sevdiğin şeyi sevmekten neden vazgeçersin? Madem bu kadar güçlü bir duygu sevgi, neden ölmek kadar "an" bir his için vazgeçeyim ????? Şimdi bunu Zweig yazmış ben de allıyorum pulluyorum gibi olmayacaksa; var maalesef böyle şeyler. Bir insanın varlığını
Alıntı
AylakStefan Zweig · İndigo Yayınları · 20191,491 okunma
Bu Hikaye Senden Uzun Osman - Aylin Balbao
Puan vermedi·129 syf.··
2026 13. kitabı
·
28 saatte okudu
·
Okunma: 16 Haziran 2026 14:31
Aylin Balbao’nın Bu Hikaye Senden Uzun Osman adlı kitabı, bir ayrılığın ardından yaşanan duygusal kırılımları samimi ve mizahi bir biçimde anlatıyor. Kitap birbirine bağlı öyküler ile insanın kendini yeniden inşa etme sürecini anlatıyor. Bir olay örgüsünden ziyade, adeta ruh halinin günlüğü gibi ilerliyor. Yazarın üslubu okuru yormuyor; aksine,bir arkadaşınızla konuşuyormuşsunuz hissini uyandırıyor. Balbao, mizah ile hüznü öyle dengeli bir çizgide harmanlamış ki, bir paragrafta gülümserken diğerinde uzaklara dalıp gidiyorsunuz. Yazarın diğer kitapları da listemde.. Severek okudum. Tavsiyeyle..
Bu Hikâye Senden Uzun OsmanAylin Balboa · İletişim Yayıncılık · 202213,8bin okunma
Kitap Fuarından Okumalar/5
10/10
·176 syf.··
Beğendi
·
2026 22. kitabı
·
15 günde okudu
·
Okunma: 24 Haziran 2026 14:26
Fuardan 6 kitap aldım ve Behçet Hoca'nın kitabı, iyi ki almışım dedirten kitap oldu. Kolay kolay kişisel gelişim kitabı okumam. Topu topu 2 tane okumuşum, 1000Kitap'ta da göründüğü üzere; Griden Beyaza ve Kalk Çalış Başarısız Ol! eserleri. Bu aralar okuma modum düşük olduğu için kitap elimde süründü, 15 günde bitti ama her gencin okuması gerektiğini düşünüyorum. Böyle düşünmekle beraber Behçet Hoca'nın abartılı bir şekilde iddialı konuştuğunu düşünüyorum. Söyledikleri doğru, hak veriyorum, anlatmak istediklerini deneylerle destekliyor da... Ama herkes size başarıyı gözünüze sokuyor, herkes başarısızlıktan çok başarıyı görüyor konusunda katılmıyorum. Bu yaşıma kadar çoğunluk yapma etme gibi laflar etti. Başarılı olmuşlardan çok başarısızları örnek gösterdi. Sadece buna eleştirim var, onun dışında kitapta yazan her şeye katılıyorum. Ayrıca kitap başucu kitabım oldu. Anlatımı, konuyu işleyişini beğendim. Parantez içleri çok samimiydi. Sanki yazar karşımdaydı, okurken düşündüğüm de güldüğüm de oldu. Behçet Hoca bize başarısızlığın üzerinden başarılı olmayı öğretiyor aslında, kimse bunu öğretmeyi denemez de yazmaz da... Umarım başka eserlerde yazar, seviliyorsunuz hocam. :) Kalk Çalış Başarısız Ol! Behçet Yalın Özkara
2026 Okuma Raporları
Kalk Çalış Başarısız Ol!Behçet Yalın Özkara · Kronik Kitap · 20241,828 okunma