Damardan bir yatsı ezanı.
Bu gece müezzin yatsı ezanını çok efkarlı mı okuyor yoksa bizim ruhumuz mu melankolik orası tartışılır:) Şok güzel okudun be hocam ağzına yüreğine sağlık. Kalbimizden ne geçerse Yüce Mevlam kabul etsin. amin. amin ve amin..
Duygu ve Düşünce
Canlı müzik eşliğinde akşam namazını da kıldık ya daha nolsun be karşim, Allah kabul etsin.
İnsan ve Duygular
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
İnsanları doğru yola iletmek en büyük iyiliktir.
Qencîya herî mezin, xelkê bı rêya rast bîne ↘️ Şêx Ebdurrehman bin Sa'dî -Rehma Xwedê lê be- wiha gotîye: "Ji van mezintir an jî bifêdetir qencî tune: 1. Rêberîkirina mirovan di derbarê dînê wan de, 2. Hînkirina tiştên ku ew nizanin, 3. Bîranîna tiştên ku wan îhmal kirine." [Al-Fatawa Al-Sa'diyye, r. 626] Şeyh Abdurrahman bin Sa'di (Allah ona rahmet etsin) şöyle demiştir: "Şunlardan daha büyük veya daha faydalı bir iyilik yoktur: 1. İnsanlara dinleri hakkında rehberlik etmek, 2. Bilmedikleri şeyleri öğretmek, 3. İhmal ettikleri şeyleri onlara hatırlatmak." [Al-Fatawa Al-Sa'diyye, s. 626
Kurdî
Sanal meydanda kolpacılık
Ne kadar çok kolpa profil var ve insanlar bu kof algılara nasıl da kolayca kanıyor! Efendim kolpa kelimesini bilmeyenler için alavere peşinde olan, hileci, sahtekar gibi manalara gelir. Soruyorum sizlere kalp gözünün açık olmasını geçtim, azıcık uyanık ve feraset sahibi olmak bu kadar mı zor yahu? Geçenlerde aracımla kaza yaptım diyerek internetten bulduğu pert olmuş bir araba fotoğrafı paylaşan bir çocuk, kalan ömrümün ilk günü diye yazıyor ve altında onlarca samimi geçmiş olsun mesajı sıralanıyor; oysa ilk bakışta o fotoğrafın sahte ve uydurma olduğu apaçık ortadayken millet bunu anlamıyor, çok ilginç. Şimdi de bir başka popülist kurnaza denk geldim; güya umarım linç yemem diyerek, bugün bir kadının kendisine elini uzattığını ama ben bana haram olan kadının elini sıkmam dediğini de iletmiş. Alalh kabul etsin, şevkini kırmak istemem böyle de devam etmeli ama bunu paylaşmakta ki maksat nedir? Yapman gerekeni yaptığın için tebrik edemeyeceğim ancak Allah kabul etsin deriz de yemiyoruz be. Tabii bu yazıyı çözemeyen, evlilik çağı gelmiş eş arayışında olan saf bacılarımız da hemen ah, senin gibi erkekler kaldı mı, biz de bitti sanıyorduk; inanır mısın geçen gün bir erkek de bana elini uzattı, ben de vermedim"diye methiyeler düzmeye başlıyor. Çok komikler gerçekten. Yani haramdan kaçınma samimiyetinde bir erkeği taktir ederim hele ki böyle zamanda, ama eğer umarım linç yemem derse sorun vardır. Bu takvada biri inşallah der umarım demez en azından o iki kelimenin arasındaki farkı bilir zaten o fark seni el sıkmana engeldir ya hacı ağabey. Arkadaş, yemeyin artık şu ucuz numaraları! Tesettüre, iffete ve helal-haram sınırlarına gerçekten riayet eden vakur bir adam, sosyal medyada beğeni toplamak, ters psikolojiyle övgü almak ve bonus puanları toplamak peşine düşmez; biraz
1000Kitap
Hep kitaplarda okurdum: İnsan nereye yolculuk ederse etsin, en uzun yolculuk kendi içine yaptığı yolculuktur diye.. Nitekim Cahit Zarifoğlu’nun dediği gibi: “En uzun yoldur insanın içi.” Arjantin’e gittim, aynı eksiklik hissi… Hatay’a döndüm, aynı his… Mardin’e geldim, yine aynı his… Hayat bu… Kimi zaman tamamlanmayı bekleyen bir eksiklik, kimi zaman adı konulamayan bir özlem, kimi zaman da insanı yürümeye mecbur eden bir arayış… Ve ufukta görünen ve ulaşman gereken hedefler… 🎵 youtu.be/htr5aCeEgZE?si=...
Özenelim, bayram heyecanını yaşayalım, yaşatalım.
Bunları yapmama vesile olan video. Mekanı cennet olsun, Rabbim merhametiyle muamele etsin. 📌 youtu.be/WkoWT9lqGpw?si=... 🌹 Arife günü mezarlık ziyaretinde çocuklara dağıtılabilir şeyler alın. Bir taşla iki kuş vurun. Metin Balkanlıoğlu Hocamın dediği gibi, sevap avcısı olun.
Güzel bir fikir