fun fact: kendisi dershaneden sınıf arkadaşım olur instagram.com/adagenliks?igsh...
21. yüzyıl insanı, tarihin en büyük paradokslarından birini yaşıyor: Bilginin hiper-enflasyonuna maruz kalırken, anlamın derin kıtlığını çekiyoruz. Dijital simülasyonlar, algoritmalar ve sürekli bir "görünme" arzusu, insanı kendi özünden koparıyor. Modern kent yaşamı ve dijital ekosistem, bireyi sürekli bir rasyonellik, nezaket ve uyum kalıbına zorlarken, insanın derinliklerinde bastırılmış, ehlileştirilemez bir kaos yatar. Sigmund Freud bu çelişkiyi, "İnsanın aynı zamanda uygar bir varlık olmaya çalışması trajik bir durumdur. Sonuç, uygarlığın kaçınılmaz huzursuzluğudur" diyerek çarpıcı şekilde ortaya koyar. Freud burada insanı trajik bir özne olarak konumlandırır; çünkü insan, doğası gereği dürtüsel bir kökene sahipken, varlığını sürdürebilmek için kültürel normlara boyun eğmek zorundadır. Ve Arthur Schopenhauer’ın dediği gibi, "Hayat, bir sarkaç gibi acı ile can sıkıntısı arasında gidip gelir." Modern insan, arzularının peşinde koşarken acı çeker; onları toplumsal baskıyla bastırdığında ise anksiyeteye mahkum olur. Araya girmeme izin verin;))) yani sabahları alarmı üç kez erteledikten sonra yataktan fırlayıp, kahve bardağını kapıp metrobüse yetişmeye çalışırken hissettiğiniz o gizli "her şeyi yakıp yıkma" arzusu var ya? İşte o tam olarak Freud'un bahsettiği hayvani dürtülerinizle, plaza insanı olma çabanızın tatlı bir savaşı. Medeniyet sizden her sabah güler yüzlü bir günaydın bekliyor ama içinizdeki mağara adamı hala elinde sopayla dolaşıyor. Kabul edelim, modern insan dediğimiz canlı, aslında şık takım elbiseler giymiş kronik bir anksiyete yumağından başka bir şey değil! Neyse..... Günümüzün dijital dünyası, bu baskıyı daha da derinleştiren modern bir Panoptikon’dur. Filozof Jeremy Bentham’ın tasarladığı ve Michel Foucault’nun felsefeye
Edebiyat
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
beni tanıyın!! ‎ꫂ᭪݁
merhabaa böyle bir şey yapmak istedim aslında gizemli kalmayı tercih ediyordum ama çoğunuzla diyaloğa girdiğimi fark ettim, ve ben sizi az buçuk tanırken sizin beni tanımamanız hoş olmaz diye düşündüm. kendimden bahsederken biraz utanırım o yüzden bu ileti de bir utanç kaynağı benim için 😔 ama merak edenler vardır belki, birkaç kişinin de yaptığını gördüm ben de özendim birazcık eheh🫂 ✶ öncelikle adım zümra, zöya, zümi, zümiya, lily, lianxue, liya diye bir sürü takma adım var. nerden geldi diye sorarsanız bazılarını ben uydurdum. yazar takma adım Zöya Liya, Z.L. diye kısaltıyorum, kendime ait bir Z çizişim var ve elimin değdiği çoğu şeye o Z şeklini atıyorum. yazıyla ilgili bir şeyse L'yi de ekliyorum. şiir ve günlük yazmayı da ek olarak çok seviyorum. ✶ 18 yaşındayım, ankara'da fransızca tercümanlık okuyorum. dillere çok büyük bir ilgim var poligot olmak istiyorum. anlık olarak anadil türkçe, C1 ingilizce, B2 fransızca, N5 japonca, A2 almanca ve HSK1 çince biliyorum. ✶ kitap okumak en büyük hobim ama başka bir sürü hobim var. piyano çalmayı çok seviyorum ve müzik özellikle piyano hayatımın çok büyük bir bölümünü oluşturuyor. aşırı iyi çalamıyorum çünkü eğitimini almadan kendim çözerek öğrendim, ama piyanoya duyduğum aşk herhangi birine beslediğim duygulardan çok daha güçlü... -`♡´- onun dışında örgü örüyorum, ajanda yapıyorum, shoujo animeler izliyorum, resim çiziyorum (çoğunlukla suluboya, akrilik ve dijital) ve koleksiyon yapıyorum. doğal taş ve mlp kayou kart koleksiyonum var ama genel çoğu şeyin koleksiyonunu yapmayı severim. ✶ benim hakkımda fun fact: harry potter izlemedim ya da okumadım. hikayeyi biliyorum ama izlemeyi ya da okumayı düşünmüyorum çünkü ne kadar bana hitap etse de seriyi pek beğenmiyorum. (kişisel sebeplerle, üstünüze alınmayın canlarım)
Amor Fati "Love Your Fate", which is in fact your life. - Friedrich Nietzsche
Alıntı
Link paylaşımı
Link Paylaşımı academia.edu/resource/work/1... tek1bilinc.blogspot.com/2026/04/lie-hal... ### BU MAKALE NEDEN OKUNMALIDIR? 1. Küresel Güç Savaşlarını Deşifre Eder: Dünyadaki çatışmaları sadece siyasi birer olay olarak değil, iki ana sermaye odağının (Küresel-Ezoterik ve Teo-Politik Ulusalcı) algı yönetimi savaşı olarak tanımlar. 2. "Lie" (Yatış) Durumundan Çıkış Sağlar: İnsanlığın içine düştüğü dijital ve zihinsel uyuşukluğun (pasifleşme) ontolojik nedenlerini açıklar ve bu uykudan uyanmanın yollarını gösterir. 3. Zaman ve Mekân Algısını Yeniden İnşa Eder: Zamanın lineer bir akış değil, bir algı dizilimi (Lezon) olduğunu kanıtlayarak bireyin olaylara bakış açısını kökten değiştirir. 4. Pratik Bir Kurtuluş Protokolü Sunar: Sadece teoride kalmaz; İman, Amel, Hakk ve Sabır dörtlüsü üzerinden modern dünyada dengeli ve dikey bir bilinçle yaşamanın rehberini sunar. 5. Teknoloji ve İdraki Birleştirir: Savunma sanayiindeki gelişmelerin ve kuantum gerçekliğinin, aslında bir bilincin ve uyanışın (Negentropi) yansıması olduğunu gösterir. ### WHY SHOULD THIS ARTICLE BE READ? 1. Deciphers Global Power Struggles: It defines world conflicts not just as political events, but as a war of perception management between two main capital centers (Global-Esoteric and Theo-Political Nationalist). 2. Enables an Exit from the State of "Lie": It explains the ontological reasons for the digital and mental lethargy (passivity) into which humanity has fallen and shows the ways to awaken from this sleep. 3. Reconstructs the Perception of Time and Space: By proving that time is not a linear flow but a perceptual sequence (Lezon), it fundamentally changes the individual's
Good bye Winchester
Dear Dean and Sammy, it has been such a long journey with you. Today, I watched the final episode of season fifteen. I feel a bit sad now that I've finished it. Sometimes I feel close to Dean, and sometimes I feel close to Sammy. Considering the fact that Dean is a really stubborn character, so am I. He never thinks about giving up on the journey. I want to be an English teacher and reach my students, but I know I have to deal with exams. They are a difficult and long road for me. However, I must overcome all of them because I share that same stubbornness with Dean. On the other hand, dear Sammy, at first I couldn’t understand you and I was mad at you. But then I realized you were just a little brother who wanted to be a normal person like everyone else. Why was I mad? I understand myself better now; it was because I didn't have the courage to change my own life. People always criticize those who make brave decisions. I’m sorry for that. You changed my mind and my outlook on life. You and Dean are my favorite characters in Supernatural. Of course, dear Cas and Jack are also favorites. They taught me how to be a better friend and that family don't end with blood; it’s about depending on one another." EK