Zulmetmek, zulüm görmek kadar işkencelidir. Mağdurlar bedbaht olurlar, fakat iyi kalabilirler. Halbuki zulmeden zalim oluyor. Bundan daha büyük ceza olur mu?
Hayat, hisseder olmaktan ibaret değil mi? Hayatı yokluktan ayıran hissetmek değil mi? Bütün hayatların silsilesini bir tek insan küçük ömründe hissedebilir.
Demir, o hayatın soğuk dibini gördü. Ve ruhu üşüdü. Evet, en mukaddes ideallerin, en büyük emellerin bile bazı dakikalarda dolduramadıkları, aydınlatamadıkları o soğuk ve karanlık hayat kuyusuna yalnız inmeyi düşündü...