Kişiliğin duygusal kompartımanının olgunlaşamaması, narsisistik zeminde sürdürülen ruh halini ve davranışları içerir. Genellikle orta derecede bir depresyon eşliğinde. Depresyonun temel belirtisi karamsarlıktır. Daha hafif depresyonlarda bu, daha çok, sürekli eleştirel tavırlar, memnuniyetsizlik ve yaşam sevincinin sönüklüğü olarak ortaya çıkar.
Sosyal beraberliklerde konuşulanların içeriğindeki gürültü oranı yüksektir. Çok şey konuşulabilir, ama aslında pek de bir şey denmez. Ne var ki konuşmak zorundayızdır, sessizliğe tahammül edemez, suskunluk modunda kendimizle ve karşımızdakiyle ne yapacağımızı bilemeyip bocalarz. Çoğumuz sessizliği dayanıksızlık olarak yaşar ve bağlantının sürekliliğine ihtiyaç duyarız. Bazı insanların cep telefonlarına yapışık yaşamalarının bir nedeni de budur. Bu olguya ayrılık anksiyetesi denir.
İnsan bir zaman tüketicisidir. Üstelik bize ayrılan zaman oldukça sınırlıdır.Ama yine de çoğumuz yapmak istediklerimizi sonsuza dek zamanımız varmışçasına erteleriz.