Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Fıkıh nedir, İslâm'da bağlayıcı nitelikte midir? Fâkihler ne iş yapar?.. :)
mesbûk
MESBUK: NAMAZA SONRADAN YETİŞEN KİMSE Sözlükte “başkalarını geride bırakmak, geçmek” anlamındaki sebk mastarından ism-i mef‘ûl olan mesbûk kelimesi “geçilen, geride kalan kimse” demektir. Fıkıh terminolojisinde mesbûk ilk rekâtı kaçırdıktan sonra imama uyan kimseyi ifade eder. Mesbûk, cemaatle kılınan namaza baştan yetişemeyip ilk rekâtın rükûundan sonra imama uyan kimse demektir. İmam ile birlikte “sübhanallah” diyecek kadar rükûda bulunmayan kimse o rekâtı kaçırmış sayılır. Mesbûk, imam selam verince -sehiv secdesi yapmazsa- beklemeden ayağa kalkar ve cemaatle kılamadığı rekâtları tek başına tamamlar. Mesbûk, imamla birlikte kılamadığı rekâtları kılarken, tek başına namaz kılan kimse gibidir. Sübhaneke, Fatiha ve zammı sureleri tek başına namaz kılarken nasıl okuyorsa öylece okur. Kılmadığı rekâtları tamamladıktan sonra namazını bitirip selam verir. Diyanet İşleri Başkanlığı
Reklam
1 – İşler arasında bir sıralama yapmamak, bir anlamda şerre dalmaktır. 2 – Müslüman iki farzı aynı anda yapmak durumunda olduğunda, vakti sıkışık olan farzı yapar. Aksi taktirde aldanmış olur. Ancak birini yapabileceği bir durumda iki farzdan birini tercih etmeyi bilmelidir. 3 – Farzlar daima nafilelere göre öncelikli olmalıdır. Farzları terk
#takvim
Diyanet Takvimi Ön Yüz: 7. Cumhurbaşkanı Kenan Evren’in vefatı (2015) Kulun Rabbine en yakın olduğu (an) secde hâlidir. Öyleyse (secdede iken) çokça dua ediniz. (Müslim, Salât, 215) Diyanet Takvimi Arka Yüz: MESBUK: NAMAZA SONRADAN YETİŞEN KİMSE Sözlükte “başkalarını geride bırakmak, geçmek” anlamındaki sebk mas- tarından ism-i mef‘ûl olan mesbûk kelimesi “geçilen, geride kalan kimse” demektir. Fıkıh terminolojisinde mesbûk ilk rekâtı kaçırdıktan sonra imama uyan kimseyi ifade eder. Mesbûk, cemaatle kılınan namaza baştan yetişemeyip ilk rekâtın rükûundan sonra imama uyan kimse demektir. İmam ile birlikte “sübhanallah” diyecek kadar rükûda bulunmayan kimse o rekâtı kaçırmış sayılır. Mesbûk, imam selam verince -sehiv secdesi yapmazsa- beklemeden ayağa kalkar ve cemaatle kılamadığı rekâtları tek başına tamamlar. Mesbûk, imamla birlikte kılamadığı rekâtları kılarken, tek başına namaz kılan kimse gibidir. Sübhaneke, Fatiha ve zammı sureleri tek başına namaz kılarken nasıl okuyorsa öylece okur. Kılmadığı rekâtları tamamladıktan sonra namazını bitirip selam verir. T.C. Cumhurbaşkanlığı Diyanet İşleri Başkanlığı
Amelsiz ve ilimsiz fıkhın hükmü ..
"Dinin felaketine yol açan üç sebeb vardır: Günahkâr fıkıh alimi, zalim devlet başkanı ve cahil müctehiddir." (Feyzü’l-kadir, 1/52) "Ümmetimin aleyhine korktuğumuz şeylerin en korkuncu, her dili bilen münafıktır." (Müsned, 1/22, 44) "Ahir zamanda bir kavim ortaya çıkar. Cahiller başa geçerek insanlara fetvâ verirler. Böylece hem kendileri sapar hem de başkalarını saptırırlar." (Buhari, İlim, 34; Müslim, İlim, 13Tirmizi, İlim, 5)
Asra meydan okuma yöntemi olarak: bidat! Ta ki bir gün kullanana / kutlayana kadar. Bir kare var. Kare noktalardan oluşuyor. Her bir noktada birer fıkhi hüküm. Eskiden araları daha açıkmış da sanki noktaların , sonra yetmez daha kavi olmalı diye birbirine kenetlemişler gibi. Özet: bidat, fıkıh . Alakayı kurmadım çünkü burada makale yazmıyorum.
Reklam
Gazali ekolünden değilim:))
Bir gün fıkıh ve tefsir ilmini kavradığında cuma namazının siyasi bir namaz olduğunu anlayacaksın! Öyle ; müslümanlar arasındaki dayanışma, işçi işveren hakkı, faiz haramdır gibi gibi hutbeler olmaz cumada...🤔 Konumuz Fed idi... Çorba oldu.🤣
Sünnete İttibaya Niyet
Peygamber Efendimiz ﷺ’in sağ eli, temizliği ve yemek yemesi içindi. Sol eli ise, taharetlenme ve benzeri diğer rahatsızlık verici şeyler içindi." (Müsned, 6/156; Ebû Dâvûd, Taharet, 18) Sol ayakla tuvalete girme, sağ ayakla çıkma meselesi, Efendimizin ﷺ “onurlu işlerde sağını, bayağı işlerde solunu kullanması” prensibinden alınmış ve fıkıh kaynaklarında bir edep, bir sünnet olarak telakki edilmiştir (bk. Gazalî, İhya, 1/136; V. Zuhaylî, 1/203).
Sünnete İttibaya Niyet
Peygamber Efendimiz ﷺ’in sağ eli, temizliği ve yemek yemesi içindi. Sol eli ise, taharetlenme ve benzeri diğer rahatsızlık verici şeyler içindi." (Müsned, 6/156; Ebû Dâvûd, Taharet, 18) Sol ayakla tuvalete girme, sağ ayakla çıkma meselesi, Efendimizin ﷺ “onurlu işlerde sağını, bayağı işlerde solunu kullanması” prensibinden alınmış ve fıkıh kaynaklarında bir edep, bir sünnet olarak telakki edilmiştir (bk. Gazalî, İhya, 1/136; V. Zuhaylî, 1/203).
Sünneti İtiiba'ya Niyet
Peygamber Efendimiz ﷺ’in sağ eli, temizliği ve yemek yemesi içindi. Sol eli ise, taharetlenme ve benzeri diğer rahatsızlık verici şeyler içindi." (Müsned, 6/156; Ebû Dâvûd, Taharet, 18) Sol ayakla tuvalete girme, sağ ayakla çıkma meselesi, Efendimizin ﷺ “onurlu işlerde sağını, bayağı işlerde solunu kullanması” prensibinden alınmış ve fıkıh kaynaklarında bir edep, bir sünnet olarak telakki edilmiştir (bk. Gazalî, İhya, 1/136; V. Zuhaylî, 1/203).
Reklam
Sünnete İttiba'ya Niyet
Peygamber Efendimiz ﷺ’in sağ eli, temizliği ve yemek yemesi içindi. Sol eli ise, taharetlenme ve benzeri diğer rahatsızlık verici şeyler içindi." (Müsned, 6/156; Ebû Dâvûd, Taharet, 18) Sol ayakla tuvalete girme, sağ ayakla çıkma meselesi, Efendimizin ﷺ “onurlu işlerde sağını, bayağı işlerde solunu kullanması” prensibinden alınmış ve fıkıh kaynaklarında bir edep, bir sünnet olarak telakki edilmiştir (bk. Gazalî, İhya, 1/136; V. Zuhaylî, 1/203).
Sünneti İttiba'ya Niyet
Peygamber Efendimiz ﷺ’in sağ eli, temizliği ve yemek yemesi içindi. Sol eli ise, taharetlenme ve benzeri diğer rahatsızlık verici şeyler içindi." (Müsned, 6/156; Ebû Dâvûd, Taharet, 18) Sol ayakla tuvalete girme, sağ ayakla çıkma meselesi, Efendimizin ﷺ “onurlu işlerde sağını, bayağı işlerde solunu kullanması” prensibinden alınmış ve fıkıh kaynaklarında bir edep, bir sünnet olarak telakki edilmiştir (bk. Gazalî, İhya, 1/136; V. Zuhaylî, 1/203).
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.