Ve ben insanoğluyum. Nefsime yenik düşebilirim, isyan edebilirim ve Allah'tan uzaklaşabilirim. Eğriyim derim düz olurum, düzüm derim eğri olurum. Onun için ben bir hiçim...
Kavuştuğunu zannedenlerin yolda kalmışlığı bizimkisi. Yolu menzil, menzili de yol addettiğimizden; menzile varmak ya da yol almak için bir gayretimiz de yok. Bu yüzden dualarımız hep icabetsiz; seferlerimiz de zafersiz sonlanıyor.