"Yaşamak güzel şey be kardeşim!" gibi 'nida'larda
bulunma eğiliminde olanlar konusunda
şuna dikkat etmelisin:-
Kocaman bir doğrudur bu söyledikleri : yaşam güzeldir
-hem de, varolan tek güzelliktir-; ama, hep,
çirkinliklerin ortasında oluşur; onu güzel kılan da,
sevinçleri ve neşeleri olduğu kadar,
bunların karşılıkları olan
acıları ve hüzünleridir de.
Acısız yaşam sevinçsiz; hüzünsüz yaşam neşesizdir.
Yaşamak, sevinçli acılar çekmek,
hüzünlü neşeler yaşamaktır.
Yaşamın acı ve hüzün, ama sevinç ve neşe
olacak.
Yaşamın, hüzün ve acı, çünkü neşe ve sevinç
olacak.
Nazım Hikmet
Kant
Yaşam hep, birlikte yapılabileceklerin hayallerinin,
yalnız kalmaların kayalarında parçalanışının
sürecidir - bazı kişiler için böyledir bu, en azından;
belki sen de onlardan birisin ...
Yaşam, hep, birliktelik umutları -vermeyecek-
umduracak sana - sonra, onları alacak,
yalnızlık kuyusuna ahp, boğacak.
- O kuyudan da nasıl çıkabilirsin - ya da,
orada yaşamayı nasıl öğrenebilirsin- -
- Allah bilir!. ..
- Ki, "Yaşamakta olman bile bir önyargıdır belki" ...
Nietzsche
Felsefe, hep , yeniden, sürekli,
ölüme gelip dayanan, dayanacak,
dayanması gereken yaşam biçimidir.
Felsefeyi yaşam biçimi edinen
kişi için de, her yer barınılmaz,
her yol çıkmaz, her yön olanaksız,
her yük ezici -her anlam boştur --
çünkü, ölüm, vardır.