Eserde buram buram töre ve gelenek konuları işleniyor. Okurken insan bazen üzülüyor , bazen kızıyor karakterlere ama bi raddeden sonra alışıyosun kitabın o havasına , o zamanın durumlarına ve herşeyi olduğu gibi görüyosun . Kızmadan , yargılamadan devam ediyorsun okumaya.
Bu eserde , büyüklerimizin, "elalem ne der" cümlesini neden kullandığını ve bu cümlenin tarihteki yerini biraz olsun anlıyorsun aslında
Bu eserde beni en çok çeken unsur , eserin geçtiği zamandaki , insanların geleneklerine bağlılığı ve insanların gelenekleri uğruna canlarını bile ortaya koyabilmeleri oldu. Tabi eserdeki gayet güzel anlatım ve güzel bir aşk hikayesiyle yazıya dökülmüş efsaneler de benim memnuniyetimi aldı.