''Yazgı için iyi denemezdi, yaşam kaprislerle dolu ve zalimdi, doğada sevecenlik ve mantık yoktu. Ama bizim içimizde vardır bu sevecenlik, bu mantık, tesadüflerin elinde oyuncak olan biz insanların içinde.''
''Rahatlıklar ve mutluluklar değil, güçsüzlükler ve yenik düşmeler için yaratıldığım, bu gölgeler ve bu özveriler olmadı mı içimdeki yaratıcılık pınarının bulanıklaşıp cılızlaşacağına inanır gibiydim.''
''Tüm çabalarıma karşın bu yolu bugüne kadar yürüyemedim, dindar, herhangi bir dine bağlı, bu dinde aradığını bulmuş insanlara karşı içimde hayranlık dolu bir yakınlık besledim hep, ne yazık ki yakınlığın karşılığını kendilerinden göremedim.''
''İstediğim şey, acı ve sevincin aynı kaynaktan çıkıp geldiğini, aynı gücün devinimleri, aynı müziğin ritmik dışavurumları olduğunu duyumsamaktır, her biri güzel, her biri gerekli.''