Bilgi alışverişinden en kârlı çıkan kişi tartışmada yenilen kişidir. Toplumumuzda(diğer toplumları bilmiyorum) ve ne yazık ki en derin genlerimizde tartışmayı kazanmak var. Kazanmalıyız ve o üstünlüğü elde etmeliyiz. Peki neden ?
- İlk ihtimal, istediğimiz şey bilgi elde etmek değil üstünlük sayesinde tatmin olmaktır.
- İkinci ihtimal, savunduğumuz kanının hata payının olmasının bizde hissettireceği mahcubiyet duygusunu yaşamak istemeyişimiz.
* İkisinin de bir arada olabilme ihtimali mümkündür*
Fakat kazanmak; gerçekten tartışmayı kazandıktan sonra elde edilen şey değildir, aksine insanın tartışmayı kaybettiğinde o gururuna yediremediği duyguya karşı gösterdiği dirençtir, kabulleniştir.