Re

Re
@fueltofire
Truth is unobtainable, mankind does not deserve it.
Bilgi alışverişinden en kârlı çıkan kişi tartışmada yenilen kişidir. Toplumumuzda(diğer toplumları bilmiyorum) ve ne yazık ki en derin genlerimizde tartışmayı kazanmak var. Kazanmalıyız ve o üstünlüğü elde etmeliyiz. Peki neden ? - İlk ihtimal, istediğimiz şey bilgi elde etmek değil üstünlük sayesinde tatmin olmaktır. - İkinci ihtimal, savunduğumuz kanının hata payının olmasının bizde hissettireceği mahcubiyet duygusunu yaşamak istemeyişimiz. * İkisinin de bir arada olabilme ihtimali mümkündür* Fakat kazanmak; gerçekten tartışmayı kazandıktan sonra elde edilen şey değildir, aksine insanın tartışmayı kaybettiğinde o gururuna yediremediği duyguya karşı gösterdiği dirençtir, kabulleniştir.
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?

Re

, bir kitap okudu
Puan vermedi·190 syf.·
6 günde okudu
·
2022 79. kitabı
Aziz Nesin
8.7/10 · 1.425 okunma

Re

, bir kitabı okumaya başladı

Re

, bir kitap okudu
Puan vermedi·148 syf.·
9 günde okudu
·
2022 78. kitabı
Hermann Hesse
8/10 · 47bin okunma
Sahaftan aldığım ikinci el ''Aziz Nesin- Adamı Zorla Deli Ederler'' kitabına başladım. 2005 yılında özel basım ile satışa sunulmuş kitabı açtığımda sapsarı yapraklarla karşılaşıyor insan. Derin bir nefesin ardından 17 yıllık bir rutubet kokusu burunları tahriş ediyor, sonradan alışıyorsun. İlk sayfalardaki hikayeleri ve bundan önce okuduğum kitaplarıyla mizah zevkimi o kadar keskinleştirdi ki çoğu mizah artık beni tatmin etmez oldu. Ali Nesin'in yüzündeki tatlığı Aziz Nesinin eserlerinde buluyor insan. Türk yazarlarına pek hakim olmasam da en çok sevdiğim yazar kendisi olabilir.
Aziz Nesin