"Ne biçim iş bu işler? Buyrukla insan, bu kadar çıkar mı insanlıktan? Yoksa insan giderek böyle mi olur? Yoksa bir bölümü, eline fırsat geçince böyle eziyetçi mi? Yoksa bugünkü yetişkin kuşakta anlaşılması güç bir aşağılık duygusu mu var? Çoğu hödük, cahil. Ellisine geldiği halde eline kitap almamış "büyükler" var. Sözgelimi, şu apartmanda kaç evde kitaplık bulunur aransa? Profesör kitapsız. Yargıtay Üyesi Nazmi Bey'in "Suç ve Ceza"dan haberi yok.(...) Böyle bir profesörün öğrencisi olduğunu düşün. Böyle bir yargıcın karşısına çıktığını, böyle bir doktorun masasına yattığını, böyle bir komiserin karakoluna düştüğünü düşün!.. Bunlardan birinin başbakan, birinin cumhurbaşkanı, birinin içişleri bakanı, birazının senatör, milletvekili, şu bu olduğunu düşün!.. Tüm yetki bunlarda, bunlar yönetiyor ülkeyi; düşün! Düşün, acaba Sunay, Demirel, Çağlayangil, Sabit Osman her yıl hiç olmazsa beşer kitap okuyor mu? (...)