ayseakkan

ayseakkan
Okul öncesi öğretmeni /
Size de oluyor mu? Özlediğiniz zaman uçurumdan atlamış gibi oluyor insan. Her yer hava ama havasızlıktan ölecek gibi oluyor. Nefessiz kalıyor
Reklam
Ne olursan ol yine gel
Uzak memleketlerden biri gelse, dese ki Mevlana kimdir? Afallayıp dururuz ve söyleyecek tek şeyimiz de sanırım; . "'Gel, ne olursan ol, yine gel...' diyen çok büyük bir üstat, pirdir kendisi," olur. .. Yüzyıllardır milyonları Hak aşkıyla tanıştırmış Hz. Mevlana hakkında bildiğimiz tek söz bu. Biraz ağır mı gelecek bilmiyorum ama hakikat ağır da olsa bilmek lazım. Bu söz Mevlana'ya ait değildir. Evet, kendisini tanıdığımız, tanıdığımız tek söz kendisine ait değildir. Şairi Ebu Said-i Ebu'lHayr'a aittir. Mevlana'ya ait olarak günümüze gelmiş ve manası da 'pir'e uygun olduğundan dolayı kimse de itiraz etmemiştir. Zaten bu söz bu şekilde değildir. Burada 'Ne olursan ol, gel,' demiyor. 'Dön de gel,' diyor. Haramdan dön de gel. Yanlıştan dön de gel. Bin kere tevbeni bozmuş da olsan, tekrar tevbe et, gel. Ümidi kesme, kurtulamam artık deme, nerede olursan ol kötülüğü, küfrü bırak ve gel diyor.
Muhabbetini sevdiğin ve seni en sevgiliye götürecek muhabbetler edebildiğin biriyle arandaki meseledir aşk.
Göz görmeyince, kalp unutur sanıyorlar. Unutmuyor sevdiğim, bu kalp her geçen gün daha da hatırlıyor ...
Yürüdüğümüz yolun zemini güzel ahlak değil mi? Sahip olmamız gereken ilk şey, edep değil miydi?
Reklam