. Oysaki kime dostluk etmek gerek
Fesleğenim, kimi yar edinip, bir yanımızı emanet etmek gerek?
Kimlere yarandık, yaranmak için neler yaptık. Peki, yaradana
yaranmak için ne yaptık? Parmağın kesilse sarmayacak insanlara kendimizi sevdirmek için yaptıklarımızı, O'nun için yaptık
mı? Onun bizi sevmesi için bir şey yaptık mı?
Bir Cuma vakti cemaat tek tük camiye girmekte. Meşhur İmam
Abdürrezzak Hoca kürsüde. Girenlerin arasında Hızır (a.s) da
var. Hz. Hızır cemaatten biri gibi gidiyor, bir köşede oturuyor.
Kürsüde imam sohbete başlıyor, çok feyizli bir sohbet oluyor.
Hızır (a.s)'ın yanına kırklarında bir adam gelip oturuyor. Cami
yavaş yavaş dolmakta. Adam, bir müddet sonra uyuklar bir vaziyette sallanıyor, ha uyudu ha uyuyacak.
Hızır (a.s) adamı dürtükleyip:
"Bu sohbet kaçmaz, uyuyacaksın," der.
Adam:
"Uyumam, beni rahat bırak," diye cevap verir.
Hızır (a.s) ses etmez; ancak sohbet de çok feyizlidir. Adam ha
uyudu, ha uyuyacak bir durumdayken, Hz. Hızır bir daha dürtükleyerek:
"Uyuyacaksın, dedim!"
Hikmet Anıl Öztekin
Adam:
"Ben de sana uyumam, beni rahat bırak, dedim!" der ve ekler:
"Biz feyzimizi Abdürrezzak' tan değil, Rezzak olan Allah'tan alıyoruz. Rahat bırak beni. Yoksa senin Hızır olduğunu söylersem,
bu cemaatten yakanı zor kurtarırsın."
Hızır (a.s) şaşırır, susar ve gözlerini kapar, boynunu büker,
Allah' a yönelerek:
"Ya Rabbi! Bu nasıl iştir, bendeki listede bu zatın ismi yok!"
Cenab-ı Hak lisan-ı münasiple cevap verir:
"Ya Hızır! Sana verdiğim liste beni sevenlerin listesidir. Bir de
bende bir liste var ki, o da benim sevdiklerimin listesidir ... "
Seviyorum dediklerimiz arasında kaçıncı sıraya koyduk O'nu?