Bizimkisi Bir Aşk Hikayesi
Puan vermedi·280 syf.··
2023 91. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 17 Aralık 2023 04:10
Sonsuz bir aşk mümkün müdür? Bunca şairin, bunca yazarın sayfalarca anlatmak istediği; şiirler, hikayeler, romanlar, efsanaler, hepsi gelip geçici bir duygu için miydi? Hadi şairler yalan söylüyorlardı, yazarlar okunup satılacak kelimeleri bulup önümüze seriyorlardı diyelim. Peki ya kendi hissettiklerimiz? Onlar da mı birer yalandı? O heyecan, o istek, o arzu, o mutluluk hepsi birer yalan mıydı? Kimimiz yastıkları geceler boyu göz yaşlarına boğmuşuzdur, kimimiz vurup, kırıp, parçalamışızdır, kimimiz ölümü düşlemişizdir, hatta kimisi de bunu gerçekleştirmiştir... Aşk bir yanılsamadan ibaretse neden bunun acısını bu kadar gerçek bir şekilde hissediyoruz bedenimizde? Yüreğim acıyor deriz ve bu ağrı bir yanılsamadan ibaret olamayacak kadar ağır gelir bedenimize. Peki ya bunca yoğun bir duygu sonra nasıl oluyor da bir gün yok olup gidebiliyor? Ölüm gibi bir şey bu, bir boşluğa düşüyorsun, tanımlayamıyorsun. Daha dün tam şuramdaydı, göğsümün üstünde atıyordu, kalp atışlarım kulağımı sağır edecek sanıyordum. Şimdi bu sessizlik nedir diyorsun? Ama oluyor işte, sevdiklerinin ölümüne bile alışıyorsun, hislerin ölmüş, bunu kabullenmişsin, çok mu? Karşılıklı bir aşkın en büyük engeli ne olabilir? Ne durabilir ki seven iki yüreğin karşısında? Mesafeler mi, aileler mi, elalem mi, beklentiler mi, kıskançlıklar mı, dedikodular mı, iftiralar mı, maddiyatlar mı, ya da taraflardan birisinin evli oluşu mu? Hikayemizde tüm bu olumsuzluklar dikiliyor Zaur ve Tahmine'nin önünde. Ama bana sorarsanız en büyük engel yine kendileri oluyor. Kendilerine yeniliyorlar her şeyden önce. Kimi zaman şüphelerine, korkularına, kimi zaman da ani gelişen duygularına. Ben normalde Sabahattin Ali'den sonra bırakmıştım bu tür kitaplar okumayı. Konusunu bilseydim kesinlikle okumazdım. Insanı kitabın içine alan, o umutsuzluğu sana da yaşatan, beklenen sonu engellemek için müdahale etme isteğini yaratan kitapları sevmiyorum. En çok canımı sıkan kısım da hikayenin gerçekçi oluşu oluyor. Sen de çok abarttın diyecek bir şey yakalasam dalga geçerek okuyacağım ne güzel. Tamam mutlu son olmasın ama mutsuzluğu ve umutsuzluğu da bu kadar yaşatmayın bize. Yine de Sabahattin Ali kadar bunalıma sokmadığı için şükrediyorum. Mutlu son yoktur belki ama 'an' diye bir şey var, sevgi var, saygı var, kıymet bilmek diye bir şey var bu hayatta. Aşkla beraber tüm bunları da yok etmeyeceğiniz bir hayat yaşayın. Sevdiklerinizin de sevenlerinizin de kıymetini geç kalmadan bilin. Sonra beş katlı bir binanın altıncı katında hayallerinizi aramak zorunda kalmayın. Keyifli okumalar.
Beş Katlı Evin Altıncı KatıAnar Rızayev · Ötüken Neşriyat · 19971,855 okunma
··
3 +1'leme
·
7,8bin Gösterim
17 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Son zamanlarda okuduğum en güzel incelemelerden biri gerçekten:) Çok güzel ifade etmişsin🙏 Ama Sabahattimi niye karıştırdın sen şimdi 😂
Mustafa Kemal Baba
Gönderi Sahibi
@OTama keşke olabilseydi :)
“Sonra beş katlı bir binanın altınca katında hayallerinizi aramak zorunda kalmayın.” Geçen hafta bu kitabın 19 tane incelemesini paylaştım. Kitap grubu sayfamızdan, grup kitabımızdı. Hepsinde bu cümleyi aramıştım. Teşekkürler, güzel bir mesajla bitirmişsiniz incelemenizi. 👏🏻👏🏻
Mustafa Kemal Baba
Gönderi Sahibi
Teşekkür ederim beğenmenize sevindim. Kitabın başından sonuna kadar bu cümleyi ya da bu anlama gelecek bir söz aradım. Çünkü sırf isminden dolayı okumuştum kitabı. Incelemeye eklemeseydim olmazdı:) keyifli okumalar 🤗📘
Ada kitabını okuduğumda aynı şeyleri hissetmiştim. Kitapta yazılanlar beni çok etkilemişti. Ellerine sağlık yine güzel bir inceleme olmuş.;)
Mustafa Kemal Baba
Gönderi Sahibi
O zaman kesinlikle bu kitaptan uzak durmalıyım :) ben karşıdan yorumlamayı seviyorum :)) çok teşekkür ederim kıymetli yorumun için kıymetli arkadaşım 🤗📘
Aşk hikayesi değildi Ada. Bir adada yaşayan anne babanın hayırsız evlatlarını bekleme hikayesiydi. Rica ederim.;)
Mustafa Kemal Baba
Gönderi Sahibi
Mustafa A. aşka gerek yok acı çektirmesinler bana :)
afferimm Mustiii)
Mustafa Kemal Baba
Gönderi Sahibi
VüsaIe Quluzadeh senin isteğinin etkisi çoktu:) ve yazar da Azeri olunca senin beğenmen çok önemliydi:) çok sevindim :) teşekkür ederim 🤗📘
Spoiler var mı, ona göre okuyacağım incelemeyi 😅
Mustafa Kemal Baba
Gönderi Sahibi
okuyankoalaa 😂😂 2024 uzun ya bir ara okursun :)
Reklam
1k'da Türkiye türkçesiyle paylaşımlar yapıyor olmam bir çok kişiye dilimi, vatanımı sevmiyormuşum hissini vermesine rağmen, 1k'da özellikle Türkiyeli okurlardan Azerbaycan kitaplarına yapılan incelemeleri, onların vatanımın nadide eserlerine olan yorumları merakla okuyorum. Ve duygularıma tercüman olan incelemeler okuduğum zaman gözlerim dolu dolu oluyor. Spoiler vermeden kitabı özetlemeniz ve dahi Sabahattin Ali ayrıntısı 'işte bu' derdirtti. Ki Kürk Mantolu Madonna'dan sonra kendime gelemiyordum. Emeğinize sağlık. Aşk acısı çekmeyenin aşka bu kadar acılı bakışına ben inanmıyorum🍂 Çok inandırıcı bakmışsınız.
Mustafa Kemal Baba
Gönderi Sahibi
Kitabsever :)) tamam aklımda tutacağım bunu :)