Gönderi

Sifil, İbn Teymiyye hususunda o kadar zalim, o kadar itikadı karışık birisidir ki, "İbn Arabî vahdeti vücutçudur." dediği hâlde, onu İbn Teymiyye'den üstün tutar. Evet o, "İbn Arabî vahdeti vücutçudur. O, Firavun'un imanını, âlemin kıdemini ve cehennemin ebedi olmadığını dile getirmiştir." dediği hâlde, İbn Arabî'yi İbn Teymiyye'den üstün tutar. "O, böyle de olsa sistem kurmuş, kendi kavramlarını üretmiş bir adamdır. O, anlaşılamayan bir adamdır... Bu nedenle İbn Arabî şarihi vardır ama, İbn Teymiyye şarihi yoktur." der. Sonra Sifil "İbn Arabî Allah'ı kadına benzetir mi?" deyip, devamla "aslında İbn Teymiyye ile İbn Arabî düşman kardeşler, o kadar birbirlerine benzer yönleri var ki" diyerek cevabı İbn Teymiyye ile yumuşatmaya çalışır. Çünkü İbn Teymiyye de Allah'ı kullara benzettiği için İbn Arabî gibidir der. İbn Arabî her şeye Allah dediği için, İbn Teymiyye de Allah'ı kullara benzettiği için asılda kardeşlerdir!
Sayfa 101 - Nuhbe YayınlarıKitabı okudu
·
144 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.