Y'ol - Birhan KESKİN
7/10
·80 syf.··
Beğendi
·
2025 5. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 19 Ocak 2025 07:20
En güzeli, yol yürüyüş öğretir Dostum, eskimeyen arkadaşım" GÜLTEN AKIN'ın arkadaşı Birhan Keskin 'e yazdığı bu dizelerle başlıyor Y'ol kitabı.. Birhan Keskin in Y'ol kitabı, şairden okuduğum ilk kitaptı. Y'ol kitabında şair bizi,ruh dünyasının derinliklerine doğru yolculuğa çıkarıyor. Kitap 2 bölümden oluşuyor. İlk bölüm "Taş Parçaları" 42 parçadan oluşan bir şiir. Bu bölümde şair;aşk acısı, hayal kırıklığı,sevgi için söz verme ama adaletsiz olma,sevgisinin büyüklüğünün görülmemesi, önemli olanın ruh birlikteliği olduğu-ruh birlikteliği yoksa bunun sevgi ve aşk olmadığı, yaraları inşa ederek aşkla yuva yapmanın güzelliği,sevgiliye sitem,"benim olan artık senin de kaderin" diyerek birlikteliğin bir güç olduğunu anlatan ve buna benzer konulara değiniyor. Yaraların iyileşmeyeceğine dair ümitsizlik de var satır aralarında. O satırları gördüğümde aklıma psikolojide olan "kurban mod" terimi geldi. Zarif şair Cahit Zarifoğlu ; "Acını yaşa Öfkeni de yaşa ve seyret kendini sakın bastırma öyle suyun üstünde akan yaprağa bakar gibi bak seyret , uzanıp onu almaya kalkışma kendini suçlama başkalarını da suçlama olacak olandan kaçınamazsın o yüzden; hiç bastırma kendini baskılama çünkü insan bastırdığı duygunun esiri olur..." diyor. Bu bağlamda, duygular mutlaka yaşanmalı,hüzünse hüzün,acıysa acı. O duyguları hakkıyla yaşadığımızda,o acı azalır ve hayatımızın sorumluluğunu alıp,yolumuza devam ederiz. Sağlıklı olan budur. "Kurban mod"da ise,kişi o acıya tutunur, hayatıyla ilgili sorumluluk almaz , her gün her an aynı acı..Ruhuna iyi gelebilme ihtimali olan durumları denemez. Onu mutlu edebilecek meşguliyetler için çaba göstermez. Elbette acı zordur. Acıyı sağaltma ise herkeste farklıdır. Acıyı yaşarken, bize iyi gelebilecek rutinlere,o an istemesek bile, devam etmek gerekir, der uzmanlar. Ömür kısa. Herkes mutluluğu hak eder. Bunun için gayret görevimizken,acıya tutunup bir ömrü heba etmek sağlıklı bir durum değil. İnsan kalkıp yola devam etmeyi öğrenebilen bir varlık. İnsanız, elbette yine hatalar yapacağız, düşeceğiz,kalkamadığımız zamanlar olacak belki. Ne olacağımızı hiçbirimiz bilemeyiz. Ama sağlıklı olan yol belli. Oradan yürümek için emek ve gayret göstermek,bizi huzura ve mutluluğa götürecektir diye düşünüyorum . Yunus Emre 'nin dediği gibi "Kader gayrete âşıktır". Şiiri de psikolojiye bağladığıma göre, incelemeye devam edebilirim:)) Kitabın 2.bölümü Eski Dünya olarak adlandırılıyor. Burada daha çok kısa ve birbirinden bağımsız şiirler yer alıyor. Doğa,zaman, varoluş gibi evrensel temalar işleniyor. Birhan Keskin , Y'ol kitabında,süslü ve karmaşık bir dil kullanmamış. Basit ve anlaşılır kelimelerle,derinliği olan cümleler kullanmış. Özellikle aşk acısı çekenler varsa,kitabı okurken şair ile dertleşmiş olacak diye düşünüyorum. Şiirleri okurken, mutlaka o duygu yoğunluğu hissediliyor. Şair, kelimelerle oynayarak ve imgeler yaratarak, duygularını okura en iyi şekilde aktarıyor. Bir de bazı kelimelerdeki harfleri vurgulamak amacıyla uzatmış. Mesela "severiz" yerine "severizzzzzzz" diyor . Kendi fikrimi söyleyecek olursam,aşk acısı anlatılan yerler bana ve şimdiki ruh halime hitap etmedi açıkçası. Ama onun dışında güzeldi, beğendim . Okunmasını tavsiye ederim. Keyifli okumalar diliyorum
Şiir
Y'olBirhan Keskin · Metis Yayınları · 20207,3bin okunma
·
1.122 Gösterim
3 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Sabah gördüm, sakin anı kolladım.. ☕ Kahvemi de aldım, okudum..🙈 Yazını okurken istemsiz tebessüm oldu, terapi gibi geldi.. Dingin kadın diyordum sana, şiiri de sen sevdirecen bana kaçış yok 🙈🥰 E şiir gibi kadının dingin kalemi birleşince teslim olmak gerek..♥ Hep yaz, ben okuyayım.. Girdik bir Y'ol'a, hep birlikte Ol'alım inşaAllah.. ☺️🌿✨ Emeğine, yüreğine, kalemine sağlık gülüm 🎀🌹
Fатма ᵕ̈♡︎
Gönderi Sahibi
@hizz88 Aminn inşaallah,o güzel kalbinden dökülen dualara 🌹🫶🏻 duamız bellidir duyanımız bellidir elhamdülillah ❤️🌹 sarıldım 🩵🫂😇🙏🏻
Birhan Keskin ağır melankoliktir gerçekten. Allah canını korusun Nilgün Marmara'ya da benzetirim bu hâlini ben. Ve senin de izah ettiğin gibi iyileşmeye inanmaz. Meselâ; "uzun bir yol gibidir gözleri insanın gelip geçen bir şey iyileşmez bu gece bu hat üzerinde iyileşen şey zamandır insan iyileşmez" Bu melankoliyi okumak bana zevk verir ama eminim ki yaşaması çok zordur. ☺️ Kalemine sağlık güzel arkadaşım. ✨🪻
Fатма ᵕ̈♡︎
Gönderi Sahibi
Râbia sağlık olsun , iyi ol da yeter ki ,araları kapatırız evelAllah 🩵🫂💙😇🫠 Gelecekse beklenen, beklemek güzeldir Özleyecekse özlenen, özlemek güzeldir. Ve sevecekse sevilen; O hayat her şeye bedeldir. Özdemir Asaf 🌹❤️🤗
Başlık bizzat dikkatimi çekti benim, kendisini de bir o kadar merk ediyordum zira havasını teneffüs etmek isterim büyük bir merakla. İçinde ruh geçiyorsa ben oradayımdır zaten, okumak şart oldu bu güzel hâmenizin dokunuşuyla. 🫶🏽🌻 Çok keyifli akıtmışsınız yine mürekkebinizi hocam 👌🏽 tam dozunda diyincede siz 🤌🏽🫂
Fатма ᵕ̈♡︎
Gönderi Sahibi
Y'ol ile ilgili herşey benim de dikkatimi çeker. Efsuni bir kelime gibi sanki🪄🌟. İnşaallah sen de beğenirsin güzelim, okuduğum kitaplarda sevdiklerimin bakış açılarını da merak ederim her zaman😊. Okuduğunda konuşuruz inşaallah yine 😇 Çok teşekkür ederim çiçeğim 🌸🩷,yorumun güzellik kattı ,var'olasın 🤗🫂