Akli melekerimle oynandı. (Spoiler içermeyen inceleme)
9/10
·656 syf.··
2025 44. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 12 Nisan 2025 23:32
·
Evet, oldukça kalın bir kitaptı, okuma serüveni uzundu ama harcadığımız zamana değdi mi? Evet fazlasıyla... Aksiyon ve sürükleyiciliği ilk sayfadan son sayfaya kadar hiç bitmeyen bir kitaptı ama bir solukta okuyabileceğiniz bir kitap mıydı? Bence hayır, en azından kendi adıma söyleyeyim benim için sindire sindire okumam gereken bir kitaptı 200. Sayfada bile olaylar öyle bir yere geldi ki, kitabı bir köşeye koyup boşluğa bakıp bulunduğumuz, konumu karakterlerin hayatını sorguladım ve neye uğradığımı şaşırdım dbslns Spoiler olmaması için tamamen kitap dışı bir örnek verecek olursam; yıllarca okuyup öğretmen olduğunuzu, mesleğinizi yaptığınızı ve başınıza gelen garip olaylar sonucunda tekrar öğrenci olduğunuzu ve lise sıralarına geri döndüğünüzü düşün bu şekilde karakterler oldukça ironik durumlara düştüler, seri katilin araştırılması ve onu araştıran kişi açısından bile oldukça orijinal ve ironik bulabileceğimiz sahneler gerçekleşti ve kitap öyle bir sonla bitti ki hem "Bu kitap böyle mi bitirilir yaa?" diye sitem edip hem de "Evet ya bu kitap en iyi böyle bitirilebilirdi.." şeklinde düşüncelerim oldu.. Akli melekelerimle bu sayfalarda oynandı evet dmdbs Ayrıca kurgu bütünlüğü ve tutarlılık olarak her şey o kadar yerli yerinde ve sonu o kadar iyi bağlandı ki kitabı beğenmemek imkansız bana göre arkadaşlar. Jean-Christophe Grangé benim en sevdiğim yazarlardan birisi bu arada sadece kitaplarla alakalı da değil adamın kalemini seviyorum durduk yere aklıma gelip onun kitaplarından birini okuma ihtiyacı hissediyorum ve elime bir kitabını alıp okuyorum. (Beni büyülemeniz ne kadar doğru yazarcığım?) Ama en sevdiğim yazarlardan olmasının nedenlerinden birisi daha var ki bu yukardaki paragrafın da nedeni bence, Jean-Christophe Grangé sadece polisiye veya gerilim tarzında bir kurgu bulup onu da klişe bir şekilde dümdüz yazmıyor, yazdığı eserler büyük bir araştırmanın ve emeğin ürünü olduğu o kadar belli ki yazdım oldu şeklinde yazılmadığını okuduğunuzda fazlasıyla hissediyorsunuz, kitap size bir şeyler katıyor, bir şeyler öğreniyorsunuz ve bunu öyle ustaca yapıyor ve konunun içerisine yediriyor ki öğrenirken de sıkılmıyorsunuz tam tersi merakınız artıyor. Örnek verecek olursam seri katilin cinayet işleme şeklinden dolayı hiç bilmeyerek bu kitabı okuyanlar Yunan mitolojisinden bir sürü şey öğrenecekler ve sadece cinayetlerin kurgusu değil kitap içerisindeki göndermelerden de... (Bilen bilir ben tam bir yunan mitolojisi delisiyim ve benim için bu göndermeler okuma zevkimi arttıran bir şey oldu.) Bunun dışında kendi adıma da öğrendiğim, araştırdığım ve yapay zekayla tartıştığım bir sürü şey oldu -bunları hem uzun olacağı için üşendiğimden hemde benim gibi okuyarak merakı gelişecek kişiler için spoiler olmamaması açısından paylaşmıyorum- ve sevgili yazarcığıma olan hayranlığım arttı. Kitapta tek bir klişe var; ölmeyen başrol klişesi. Bunun için bir puan kırdım buna da takılmazsanız 10/10 bir kitaptır, yunan mitolojisi ile karışık psikolojik ve polisiye gerilim ve hatta Dan Brown tarzı komplo teorisi sevenler için tavsiye ederim aradığınız kitap budur arkadaşlar. İncelememi buraya kadar okuyanlara da teşekkürler ayrıca kitabı okuyacaklara da şimdiden iyi okumalar dilerim, umarım beğenirsiniz.. :)
Sisle Gelen YolcuJean-Christophe Grangé · Doğan Kitap · 20246bin okunma
·
1.230 Gösterim
4 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Bu yazarın Kurtlar İmparatorluğu kitabı okumuştum önce ama sonunu sevmemiştim. Şimdi tekrar bir şans vermek istiyorum kitaplarına ama hangisne başlasam emin değilim. senin fikrini almaya cok ihtiyacim var şu an dhchhc ❤️ aslında kızıl nehirler var aklımda ama emin degilim dediğim gibi. Sence hangisi bana nefes aldığımı unutturur?
Süмеччa
Gönderi Sahibi
Kurtlar İmparatorluğu'nun sonunu bende pek beğenmedim açıkçası kitabın 3/2'si çok güzeldi ama sonu kötüydü (spoiler dalıyorum okudum dediğin için) polis öldükten sonra her şey yokuş aşağı gitti kimi anlatsa o öldü dldnls Normalde Jean-Christophe Grangé çok iyi psikolojik gerilim yazar burada fransız egosuna yenildiği için böyle bir hata yaptığını düşünüyorum yani bir kaç sayfa önce çatışma arasında kaldığında altına eden kadının koskoca hükümetin bulamadığı baronluğun en tehlikeli kiralık katilini öldürmesi oldukça saçmaydı.(Sırf psikiyatrist kadın fransız olduğu için bunu yaptığına yemin edebilirim ama ispatlayamam dlfnlsm) O kitap bir kaç sayfa erken bitseydi ve kendi hikayesini sibel bitirseydi ve intikamını alsaydı çok daha güzel olurdu bende yere göre sığdıramazdım bir övgü dolu inceleme de ona yazardım fldnlsms En azından yazarın kalemini biliyorsundur Kurtlar İmparatorluğu okuduğun için eğer benim gibi 3/2sini beğendiysen o kitabın Kızıl Nehirler'i daha çok beğenirsin diye düşünüyorum dümdüz polisiye yazmıyor zaten psikolojik gerilim, polisiye gerilim ve korku teması hakim çoğu kitabına bu kitapta son sayfasına kadar gerilim dolu hatta Kızıl Nehirler'deki Niemans karakterinin dizisi de var oldukça sevilen bir kitap. Birde sen fantastik sevdiğin için Taş Meclisi önerebilirim , yine bir polisiye soruşturma psikolojik gerilim teması hakim ama şamanizm, ruhlarla bağlantı telepatik şeyler de var (bunu okuyalı çok oldu tam hatırlamıyorum kusura bakma dlndls) oldukça ilginç bir kitap normalde kendisi fantastik yazmaz acaba ne oluyor ben Stephen King mi okuyorum fantastik mi var bu kitapta şeklinde şüpheye düşsende mantıklı bir şeye bağlanır sonuç genelde ama bu kitapta değil :)) Onu da çok beğenmiştim hatta bu kitabı okuyana kadar favorim oydu :)) Umarım beğenirsin ve doğru kararlar almama yardımcı olmuşumdur yine destan yazmışım 😂❤️
Süмеччa çok teşekkür ederim açıklayıcı yazdığın için. Kurtlar İmparatorluğu hakkında düşüncelerine katılıyorum ben de tam o sebeplerden sevememiştim. İlk 200 sayfa benim için kusursuzluğun tanımıydi hatta ama tüm karakterler b0k yoluma gidimce bir anlamı kalmadı 😂 senin önerilerine güvenerek tas meclis ya da kızıl nehirler e başlayacağım ama tas meclis daha olası duruyor.
Süмеччa
Gönderi Sahibi
Sümeyye first of her name mother of cats Rica ederim, umarım beğenirsin ve onun da kritiğini de yaparız 😂❤️
Oha bide 656 sayfaymış... Yazar o kadar detaylı ne anlattıı
Süмеччa
Gönderi Sahibi
Nobody ❤️❤️
Bu kadar güzel incelemeler yazarak beni meraklandırman büyük suçç😭 Ben şimdi sonu gelmeyem listem yüzünden hangi ara bu kitabı okuyucam qjanskdnxjx
Süмеччa
Gönderi Sahibi
Nobody heyecanla bekliyorum ❤️ gıybetini yapacağımız kitaplara bir tane daha eklendi oley dldnlsns
Bu yazarın ilk olarak Siyah Kan kitabını okursanız bir daha bu yazardan kitap okumazsınız. Dost tavsiyesi :D
Süмеччa
Gönderi Sahibi
İlk okuduğum kitabı siyah kandı zaten 🥲 Zevkler ve renkler ne diyebilirim ki 🤷 Evet bu kitap kadar beğenmemiştim ama yazarı bir daha okumam diyebileceğim kadar kötü de değildi bana göre hatta tam tersi diğer kitaplarını merak etmemi sağladı..
Süмеччa
Gönderi Sahibi
alexhawke Çok geçmiş olsun o zaman :))