Gönderi

Bir söylemin doğa tarihinin, ekonomi politiğin ya da klinik tıbbın söylemi gibi pozitifliği, birliğini zamanın içinde ve daha da iyisi bireysel eserlerin, kitapların ve metinlerin ötesinde belirginleştirir. Bu birlik gerçekten, Linné ya da Buffon'dan, Quesnay ya da Turgot'dan, Broussais ya da Bichat'dan doğruyu söyleyenin, daha doğru düşünenin, kendi postülatlarına en iyi uyanın kim olduğuna karar verme olanağı tanımaz; bu birlik kendisine bu eserlerin ilk ya da son kullanım amacına en yakın olduğunu ya da bir bilim hakkındaki genel tasarıyı en radikal biçimde dile getireceğini söyleme olanağını da vermez. Fakat bu birliğin ortaya çıkartılmasına olanak tanıdığı şey, Buffon'un ve Linné'nin ya da Turgot'un ve Quesnay'ın, Broussais ve Bichat'ın "aynı düzey" ya da "aynı mesafe"de bulunmak, "aynı kavramsal alan"ı göstermek, "aynı mücadele alanı"nda birbirinin karşısında yer almak suretiyle kendisine göre "aynı şey"den bahsettikleri ölçüdür. Buna karşılık o, Darwin'in Diderot'la aynı şeyden söz ettiğinin, Laennec'in Van Swieten'i devam etttirdiğinin ya da Jevons'un Fizyokratlara cevap verdiğinin niçin söylenemeyeceğini gösterir. Söz konusu birlik sınırlı bir iletişim alanını tanımlar.
Sayfa 163 - 164Kitabı okudu
·
12 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.