Kadınlar cinsel çekiciliklerini kullanırlar dese anlaşılabilir. Erkekler de kullanır. Ama fahişeler gibi hayatlarını kazanırlar sözü anlaşılır değil. Fahişe hayatını bu yolla kazanır ve maddi kazanç sağlar. Ama evlilik ticari bir kurum değil. Daha doğrusu bana göre ve benim gördüklerim değil. Eşinin yanında sabah uyandığında komidinin üzerine para bırakan bir evli erkek duymadım. Bu görüş evlilik karşıtlığının da ötesinde, nefret söylemidir. Yanlış.
Beğeni yapan bir kadın olarak cevap vermek istiyorum. Ayrıca okumadan beğeni yapmadım neyi beğendiğimin gayet farkındayım. Evet alıntıya tamamen katılıyorum. Kadın olmak, kadınlığını kullanabilmek bir beceri yeteneği hatta sanat benim gözümde. Binlerce evli çiftte, kadın erkeğini etkileme ve cinsellik ile bağlama yollarını bulamamış ise muhakkak erkek farklı tercihlere yöneliyor. Doğru mu değil mi tartışmak istemiyorum. Hayatlarını fahişeler gibi cinsel çekicilikleri ile kazanırlar evet gayet doğru. Hangi erkek ( bazısı bastırıyor, bazısına fırsat denk gelmiyor) eşinden daha çekici daha davetkar bir kadın tarafından arzulandığını anladığı an kayıtsız kalır. Burada anlatılan kazanç maddi getirisi değil..
Bir kere bu alıntı, metnin ilk kısmı olmadan yapıldığı için yazarın ifade etmek istediği şeyden bambaşka bir şeye dönüşmüş. Daha önce de uyarmıştım marie'yi bu konuda :) Yazar cinsel yorgunluğun uygarlık denklemindeki yerini ve medeniyetle orantısını çözümlemiş,katılmadığımı da söyleyemem fakat çok değerli bir tespit de sayılmaz ama makul. Modern zamandaki evli kadınlar yalnızca içgüdüleriyle sevişmez evlilik müessesesiyle bu bir zorunluluğa kaçar demek istemiş. Ayrıca fahişeler de anne olabilir üstelik fahişe olmayanlardan çok daha düzgün ve kutsal da olabilir. Burda yazarın fahişeliği aşağıladığı varsayımından yola çıkan yorumlar yapılmış ki söylemek istediği şey bu anaforda boğulmuş gitmiş. Yazarı tam olarak anlamak için de kitabın tamamını okumalı bence.